اظهارات وزیر خارجه آلمان علیه ایران | یک درخواست مداخله‌جویانه



به گزارش ایده روز، درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر بارها تاکید کرده که اعتراضات مردم را نسبت به وضعیت معیشت به‌رسمیت می‌شناسد و برای حل آن تلاش می‌کند، «یوهان واده‌فول» وزیر امور خارجه آلمان با دخالت در سیاست‌های ایران ادعا کرد: «مردم ایران این روزها به خیابان‌ها آمده‌اند. این حق آنهاست که نظر خود را به صورت مسالمت‌آمیز بیان کنند.»

او در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس مدعی شد: «من استفاده بیش از حد از زور علیه تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز را محکوم می‌کنم و از حاکمان ایران می‌خواهم که به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند.»

اظهارات این مقام آلمانی درحالی است که برلین سابقه سیاه حقوق‌بشری در کارنامه خود دارد و هنوز پرونده همدستی آن با رژیم بعث عراق در ارتکاب جنایت علیه مردم ایران از طریق سلاح شیمیایی باز است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *