پارس جنوبی؛ دستاوردهایی به بلندای یک انقلاب

یکی از معضلاتی که همواره یک کشور می تواند با آن دست و پنجه نرم کرد و به یک اصل مبدل گردد سندروم افسردگی و ناامیدی می باشد که ماحصل آن می تواند منجر به عدم اعتماد و پشت کردن به نظام و جامعه گردد. مسلم است، فردی که امید خود را نسبت به جامعه از دست دهد، دیگر تمایلی به مشارکت در تصمیمات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور نخواهد داشت و به نحوی اعتبار نظام سیاسی دچار خدشه خواهد شد، پس برای رسیدن به یک جامعه آرمانی بایستی امید را در پوستین جامعه تزریق نمود.

بر این اساس برگزاری جام رسانه ای امید در استان بوشهر با هدف آشنایی و پررنگ نمودن دستاوردهای پارس جنوبی، با محورهای اساسی جهاد تبیین، خدمت و امید آغاز شد. بر آن شدیم تا به عنوان یکی از سربازان جنگ نرم راوی این شکوه و بزرگی باشیم.

جهادگران عرصه صنعت، مهندسان و متخصصان ایرانی علی رغم محدودیت ها و تحریم های اعمال شده، پرچم جهاد اقتصادی را بر فراز قله های افتخار برافراشته اند و روایت این بزرگی ادای دین است به انقلاب و تمام جهادگران عرصه صنعت که برادرانه بر عهد خود ایستاده اند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی خواهد بود که در پی ایجاد شکاف و رخنه در میهن عزیزمان بوده اند.

در این میان چیزی که مایه تسلی خاطر است، وجدان بیدار جامعه ایران خواهد بود که گواهی تاریخ نشان داده در بزنگاه حساس، هرگز دستاوردها و افتخارات بیش از چهار دهه انقلاب را فراموش نکرده و تحت تاثیر شو آف تبلیغاتی و موج سواری رسانه ای بیگانگان قرار نگرفته است.

مشعل های باور و امید منطقه ویژه اقتصادی پارس دارای ۵۸ هزار هکتار محدوده ی مصوب است که در واقع به سه بخش پارس یک، پارس دو، پارس سه تقسیم شده است.

مساحت پارس یک ۲۵ هزارهکتار، پارس دو یا همان سایت کنگان ۱۶هزار هکتار و پارس ۳ یا پارس شمالی نیز ۱۶ هزار هکتار می باشد.

ایران با داشتن ۳۲ تریلیون متر مکعب ذخایر گاز طبیعی و ۱۶ درصد ذخایر گازی جهان بعد از روسیه در جایگاه دوم جهان قرار گرفته بوده و روسیه با داشتن ۱۹ درصد منابع کل دنیا جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

تولید گاز طبیعی در کشور ایران ۶ درصد کل جهان بوده و ۲۴۴ میلیارد متر مکعب در سال بوده و از لحاظ مصرف نیز ۶ درصد تولیدات دنیا و به میزان ۲۲۳ میلیارد متر مکعب در سال است که بعد از امریکا، روسیه و چین مقام چهارم در مصرف منابع را دارا می باشد.

ایران و قطر ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع میدان مشترک دارند که سهم ایران سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر بوده و ۶ هزار کیلومتر سهم قطر می باشد.

سهم ایران از ذخایر گازی مشترک پارس جنوبی ایران و قطر، ۱۶ میلیارد بشکه است، در حالی که در منطقه مشترک پارس جنوبی در خود کشور ایران، ۸ درصد از ذخایر گاز دنیا، ۵۰ درصد از ذخایر گاز ایران و ۷۰ درصد از گاز تولیدی کشور وجود دارد.

پارس جنوبی در حال حاضر ۱۳ پالایشگاه با سه هزار و ۲۰۰ خط لوله دریایی ۳۲ اینچ، ۲۹سکوی بهره برداری و ۳۳۶ حلقه چاه و روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب تولید در میدان گازی پارس جنوبی انجام می شود.

در صنعت پتروشیمی نیز پیشرفت های شگرفی دیده میشود از جمله خط لوله اتیلن غرب که بزرگ‌ترین خط لوله انتقال اتیلن در جهان می باشد در این منطقه قرار دارد.

امید یعنی خلق آینده، یعنی اینکه تمام افراد جامعه دست در دست هم برای پیشرفت و ترقی کشور قدم بردارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *