رونمایی از دو محصول ارزش افزا تیر آهن بال پهن H26وH28در ذوب آهن اصفهان  در راستای صنعتی سازی ساختمان 

نشست خبری مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با حضور اصحاب رسانه و جمعی از مدیران و معاونین این مجتمع عظیم صنعتی در تالار تشریفات این  شرکت برگزار شد.
در این نشست بر اساس برنامه تحولی ذوب آهن اصفهان دو محصول ارزش افزا در راستای صنعتی سازی ساختمان و کمک به تسریع در طرح نهضت ملی مسکن شامل  H26 و H28 رونمایی شد.
تیرآهن های بال پهن H26 و H28 که با سه گرید فولاد St37 ، St44 و St52 تولید گردیده است و مقاومت نسبی بالا در برابر زلزله نسبت به سازه های سنتی ، افزایش امنیت ساختمان ، مقاومت مناسب خمشی ، مقاومت مناسب برشی، افزایش فضای مفید ساختمان نسبت به سایر انواع تیرآهن و …. از جمله مزایای آن است .
مهدی کوهی ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی گفت : ذوب آهن اصفهان با 53 سال قدمت به عنوان بنیان گذار تولید فولاد در ایران همواره نقش بی بدیلی در عمران و آبادانی میهن عزیزمان با افتخار ایفا نموده است.
وی افزود : این مجتمع عظیم صنعتی با تلاش و کوشش همکاران عزیزم در بخش های مختلف سه محصول راهبردی شامل ” ریل ، تیرآهن بال پهن و آرک ” را تولید نمود که هر یک بر اساس مزیت های بی شماری که دارا می باشند، پیشران توسعه در بخش های مختلف کشور محسوب می شوند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان بیان کرد : ریل تولیدی این مجتمع عظیم صنعتی بر اساس استاندارد روز دنیا هم اکنون در خطوط راه آهن کشور مانند میانه – اردبیل، همدان – سنندج، چابهار – زاهدان و… همچنین خطوط متروی کلان شهرها مانند مشهد، تهران، تبریز و اصفهان نصب شده است .
مدیرعامل  ذوب آهن اصفهان بیان کرد : این مجتمع عظیم صنعتی از طریق تعامل با معاونت اقتصاد و دانش بنیان ریاست جمهوری گام مهمی را در پیشبرد پروژه های زیست محیطی در سه بخش آب ، خاک و هوا برداشته است که به زودی نتایج این پروژه ها اطلاع رسانی می شود.
وی گزارشی از عملکرد مالی ذوب آهن اصفهان و اصلاح ساختارمالی و افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ارائه کرد که این اقدام باعث خروج این مجتمع عظیم صنعتی از ماده 141 و گشایش حد اعتباری ذوب آهن نزد بانک ها می شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین گزارش کاملی از پروژه های زیست محیطی انجام شده و در دست اقدام این مجتمع عظیم صنعتی ارائه داد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت . 

دو محصول H26و H28 ثمره طراحی جسورانه و بهره گیری از روش های ابتکاری در فرایند تولید   
مهرداد تولاییان معاون بهره برداری شرکت  نیز در این نشست گفت : ذوب آهن اصفهان در راستای صنعتی سازی ساختمان و تکمیل سبد محصولات ارزش افزا در این مجتمع عظیم صنعتی در سال جاری، چهار محصول جدید را تولید کرد که H24  و آرک  TH29  در نیمه اول سال جاری در حضور اصحاب رسانه رونمایی شد و امروز هم دو محصول H26  و H28 رونمایی می شود.
وی افزود : طراحی جسورانه و دقیق این دو محصول جدید ثمره تلاش و کوشش همکاران عزیزم است که از همین جا شایسته می دانم به همه تلاشگران ذوب آهنی خسته نباشید گفته و این موفقیت بزرگ را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.
معاون بهره برداری شرکت تصریح کرد : نقطه قابل توجه در خصوص این محصولات جدید، روش تولید آنها است زیرا استانداردهای جهانی برای تولید این محصولات استفاده از شمش بیم بلانک است اما در کارخانه با ابتکار همکاران عزیزم در مدیریت مهندسی نورد شرکت با استفاده از محصول چهارگوش این دو محصول جدید به سبد محصولات ارزش افزای کارخانه اضافه شد.

هیچگاه بابت افزایش تولید، از معیارهای زیست محیطی عبور نکرده ایم
مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی ذوب آهن اصفهان هم در ادامه نشست خبری  گفت : ذات همه صنایع در دنیا با آلایندگی همراه است اما نکته مهم در این خصوص کنترل و مهار آلایندگی می باشد که در این راستا ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری عظیم پروژه های زیست محیطی متعددی را در سه بخش آب ، خاک و هوا تعریف نموده است که بخشی از آنها به پایان رسیده و تعدادی از پروژه ها نیز با جدیت تمام در دست اقدام قرار دارد.
وی افزود : ذوب آهن اصفهان به عنوان بنیان گذار تولید فولاد در ایران هیچگاه بابت افزایش تولید، از معیارهای زیست محیطی عبور نکرده است و حتی در شرایط وارونگی هوا که طی چند ماه گذشته رخ داد کاهش تولید در  برخی از کارگاهها اجرایی شد.  
بهرامی گفت : ذوب آهن اصفهان پروژه های زیست محیطی خود را در قالب طرح جامع زیست محیطی با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست پیش می برد . در این طرح 36 پروژه تعریف شده که از این تعداد تا کنون 16 پروژه انجام و به تایید سازمان حفاظت محیط زیست رسیده است .
معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اهمیت تولید سازگار با محیط زیست در این مجتمع عظیم صنعتی تصریح کرد : تعمیرات اساسی و بهبود فرایندهای تولید در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت همواره سرلوحه فعالیت های کارخانه دارد و در این راستا تعامل بسیار نزدیکی با اداره محیط زیست استان و شهرستان لنجان داریم و فرایندهای زیست محیطی شرکت به صورت آنلاین برای این عزیزان قابل رصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *