کشف 6 هزار و 450 ميليارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامي استان از انهدام 33 باند سرقت و کشف 6 هزار و 450 ميليارد ريال اموال مسروقه طي مدت 45 روز ابتداي سال جاري خبر داد.

سردار” حميد علينقيان پور” فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن تبريک دهه کرامت
در خصوص اقدامات فرماندهي انتظامي استان در سال گذشته گفت: ما در حالي سال 1402 را به پايان رسانديم که به لطف خداوند و همت همکاران عزيزمان در وقوع انواع سرقت ها بيش از 5 درصد نسبت به سال 1401 را تجربه کرديم و از سوی ديگر نيز در زمينه کشف سرقت ها نسبت به سال قبل 30 درصد افزايش کشف داشتيم.
فرمانده انتظامي استان اصفهان ادامه داد: در زمينه جرايم خشن ( قتل، آدم ربايي، سرقت هاي به عنف، زورگيري و … )شاهدکاهش 24 درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ هستیم که البته 80 درصد هم در اين حوزه افزايش کشف رخ داد.
سردار علينقيان پور با اشاره به افزايش 100 درصدي کشف انواع کالاي قاچاق در سال 1402 گفت: در سال گذشته 66 درصد افزايش کشف سوخت قاچاق را داشتيم و در همين رابطه انهدام باند ها و شبکه هاي سازمان يافته قاچاق کالا که به اقتصاد و بازار کشور وبه خصوص بازار اصفهان ضربه مي زدند هم بالغ بر 4 درصد رشد داشت.
اين مقام ارشد انتظامي در خصوص اقدامات پليس استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ گفت: سال گذشته بالغ بر 20تُن انواع مواد مخدر کشف شده و در زمينه دستگيري و انهدام باندها و قاچاقچيان بين المللي مواد مخدر، خرده فروشان مواد و همچنين معتادان متجاهر نسبت به سال قبل 41 درصد افزايش عملکرد را شاهد بوديم.
سردار علينقيان پور گفت: درمجموع وقوع تصادفات فوتي و جرحي در راه هاي شهري و برونشهري 9 درصد کاهش داشت ولي ميزان تصادفات فوتي در راه هاي برونشهري تا 5 درصد افزايش يافته بود که در اين خصوص قرارگاه ويژه اي با همکاری استانداری وسایر دستگاه های مربوطه تشکیل شده وضمن بررسي علل و عوامل اين تصادفات تمهيداتي را پيش بيني کرديم که ان شاء الله در ادامه سال کمتر شاهد جان باختن افراد در تصادفات راه هاي برونشهري استان باشيم.
فرمانده انتظامي استان اصفهان بيان کرد: در سال گذشته بالغ بر 4 ميليون و 500 هزار مورد تماس با مرکز فوريت هاي پليسي 110 برقرار شده که از اين تعداد 2 ميليون و 900 هزار تماس آن منجر به عمليات شده و مابقي جنبه پاسخگويي، راهنمايي و مشاوره داشتند که اين موضوع نشان دهنده اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در پليس استان است.
وی ادامه داد: همچنين در سال گذشته 13 هزار و 800 مورد تماس با سامانه 197 دفتر نظارت همگاني بازرسي فرماندهي انتظامي برقرار شده که 5 هزار و 800 مورد از اين تماس ها انتقاد بوده که ما همه آنها را به گوش جان قبول کرده و در جهت تامين خواسته و انتظار مردم عزيز اقدام کرديم. البته در همين راستا 4 هزار و 200 مورد پيشنهاد سازنده و منطقي هم به اين سامانه واصل شده که اکثر قريب به اتفاق آنها عملياتي شده است. همچنين 3 هزار و 700 مورد هم تقدير و تشکر از عملکرد ماموران پليس و 56 مورد هم شکايت از عملکرد ماموران را داشتيم که به دقت به آنان توسط بازرسي پليس استان رسيدگي و نتايج آنها در اسرع وقت به اطلاع تماس گيرندگان رسيده است.
سردار علينقيان پور به اقدامات پليس استان در حوزه مشاوره و مددکاري پرداخت و گفت: در سال گذشته 75 هزار و 550 پرونده که اکثر آنها اختلافات خانوادگي، مسائل حقوقي و نزاع و درگيري بر سر مسائل جزئي بودند به دفاتر مشاوره و مددکاري کلانتري ها ارجاع شدند که خوشبختانه با تلاش مشاوران مجرب پليس 73 درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده و از ارجاع آنها به مراجع قضائي جلوگيري به عمل آمد .
فرمانده انتظامي استان اصفهان گفت: در همين مدت 10 هزار و 658 نفر از شهروندان به مرکز مشاوره و مددکاري آرامش واقع در معاونت فرهنگي اجتماعي استان مراجعه کرده و خدمات مشاوره اي رايگان دريافت کردند که در نظرسنجي هاي انجام شده مشاوره هاي انجام شده را بسيار مفيد و مؤٍثر دانستند.این مقام مسئول گفت: در بازه زماني 45 روز ابتداي سال جاري يعني از اول فروردين تا 15 ارديبهشت ماه هم شاهد رشد اقدامات مؤثر پليس استان اصفهان بوديم به گونه اي که در حوزه سرقت 10 درصد کاهش وقوع و 36 درصد هم افزايش کشف را داشتيم.
وي با بيان اينکه در اين مدت ميزان وقوع جرايم خشن در سطح استان هم بيش از 30 درصد کاهش يافته و 74 درصد هم افزايش کشف اين گونه جرايم را داشتيم گفت: اين اتفاق خوب حاوي يک پيام است و آن اينکه به اندازه اي حضور پليس در جامعه مقتدرانه بوده که مجرمان جرأت ايجاد نا امني براي مردم را نداشتند.

سردار علينقيان پور اظهار داشت: در همين مدت 33 باند بزرگ سرقت در استان منهدم شده و بالغ بر 6 هزار و 450 ميليارد ريال اموال مسروقه کشف و بخش زيادي از آنها به مال باختگان مسترد شده و در تلاش هستيم که مابقي اين اموال هم به مال باختگان واقعي آنها بازگردانده شود.
وي با اشاره به کشف بيش از 173 هزار و 417 ليتر سوخت قاچاق در 45 روز اول سال جاري خاطر نشان کرد: در زمينه کشف کالاهاي قاچاق 106 درصد افزايش را شاهد بوديم و 447 نفر نيز در رابطه با تهيه و توزيع کالاهاي قاچاق دستگير شدند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينکه اقدامات شاخص و قابل توجهي هم در زمينه کشف زمين خواري، فرار مالياتي، اخلال در نظام اقتصادي، احتکار و …. انجام شده اظهار داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر طي اين مدت بالغ بر يک و نيم تُن انواع مواد مخدر کشف شده و بيش از 100 قاچاقچي مواد مخدر نيز دستگير شدند.
وي اضافه کرد: در 45 روز ابتداي سال جاري متاسفانه 28 نفر از هموطنانمان در راه هاي شهري و برونشهري فوت کردند که نسبت به سال قبل کاهش داريم اما باز اين تعداد فوتي براي ما قابل قبول نيست و اميدواريم بتوانيم اين معضل که يکي از دغدغه هاي ما و سلسله مراتب فرماندهي فراجا است را برطرف کنيم.
فرمانده انتظامي استان اصفهان خاطر نشان کرد: در همين بازه زماني بالغ بر 333 هزار شهروند با مرکز فوريت هاي پليسي تماس گرفتند که به همه آنها رسيدگي شده و الحمدلله تقريباً بيشتر تماس گيرندگان هم از نحوه پاسخگويي و راهنمايي کاربران اين سامانه رضايت داشتند .
در پايان اين نشست سردار علينقيان پور از زحمات و خدمات سرهنگ جهانگير کريمي، معاون سابق معاونت فرهنگي اجتماعي انتظامي استان اصفهان که بعد از 37 سال به افتخار بازنشستگي نايل آمده است تقدير و تشکر کرده و وي را به عنوان مشاور عالي فرماندهي انتظامي استان در حوزه رسانه معرفي کرد.
فرمانده انتظامي استان اصفهان همچنين سرهنگ”مسعود طُريفي” رئيس مرکز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان را به عنوان سرپرست معاونت فرهنگي اجتماعي انتظامي استان معرفي و براي او درسمت جديد آرزوي موفقيت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *