شهردار اصفهان:

صیانت از هویت شهر، دغدغه همگان است

علی قاسم زاده ،شهردار اصفهان در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف وشروع مرمت وطراحی برای تاسیس موزه اصفهان اظهار داشت: همه ما دغدغه مشترکی داریم که شامل « صیانت و حفاظت از هویت شهر» است.

علی قاسم‌زاده با بیان اینکه تاریخ، ادبیات، هنر، طبیعت و بزرگان فرهنگی و ادبی از عناصر هویتی شهر محسوب می شوند، افزود: از بین رفتن این عناصر سبب بی هویت شدن شهر می شود.

وی با تاکید بر اینکه حیات و تمدن شهر اصفهان به زاینده رود وابسته است، تصریح کرد: اگر زاینده رود از ما گرفته شود یکی از مولفه های هویتی در زمینه طبیعت و باغ‌شهر اصفهان از بین می رود بنابراین باید به جد از این عنصر هویتی محافظت کنیم.

شهردار اصفهان همچنین معماری را یکی از عناصر هویتی این شهر خواند و گفت: کارخانه ریسباف یکی از مکان هایی است که آیینه معماری اصفهان را می توان در آن دید، تلاش بسیاری برای احیای آن صورت گرفت و امروز درهای آن برای مردم بازگشایی شد.

قاسم‌زاده افزود: کنار هم قرار گرفتن دولت، مدیریت شهری و مردم برای صیانت و حفاظت از این مولفه های هویتی شهر اصفهان ضروری است.

ریسباف، نقطه عطف مرمت بناهای تاریخی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: ریسباف تنها بازمانده ۱۳ کارخانه نساجی در شهر اصفهان است که با ۲ سال تلاش جمعی و همکاری بین بخشی امروز کار بزرگی صورت گرفت و پروژه احیای آن به نتیجه رسید.

مهدی طغیانی افزود: ریسباف، نقطه عطفی برای مرمت بناهای تاریخی در کشور و اصفهان است و لازم است که درباره تک تک این بناها، مطالبه گر باشیم.

به گفته وی، کاروانسراهای متعددی در اصفهان وجود دارند که اماکن بی نظیر و از عناصر هویتی شهر به‌شمار می آیند و باید برای مرمت و احیای آنها اقدام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *