معصومه عامری -خوزستان | معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز از تکمیل محور ال ۴۰۰ تقاطع غیر همسطح شهید کجباف (چهارشیر) خبر داد.مهدی مرادحسینی اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید کجباف سال ۱۳۹۴ کلنگ‌زنی شد. این پروژه چهار سطحی است و محورهای مختلف را به میدان سابق چهار شیر را متصل می‌کند. در سال‌های گذشته سه محور از این تقاطع به بهره‌برداری رسید. در این دوره مدیریت شهری محور ال ۳۰۰ تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید و تنها محور باقی مانده از این پروژه محور ال ۴۰۰ بود.

وی افزود: محور ال ۴۰۰ این پروژه با ۷۶۰ متر، طولانی‌ترین محور این پروژه است که مسیر سه‌راه فرودگاه را به میدان چهار اسب متصل می‌کند. این محور در حال حاضر تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز بیان کرد: در چهار ماه اخیر به‌ طور مستمر و شبانه‌روزی عملیات این پروژه انجام شد. هر چند قرار بود در یکی دو مناسبت‌ گذشته این پروژه به بهره‌برداری برسد اما به دلیل مشکلات مالی به تاخیر افتاد.
مرادحسینی تصریح کرد: با توجه به تاخیری که در افتتاح پروژه رخ داد، با تاکید شهردار اهواز سعی شد هیچ بخشی در این پروژه به حال خود رها نشود و همزمان پیاده‌روها، فضای سبز، آیلندها هم اجرا شوند.
وی افزود: علاوه بر این در زیر محور ایستگاه بی‌آرتی، ایستگاه اتوبوس و تاکسی نیز در حال ساخت است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: همزمان کار عملیات در سطح صفر که محل استقرار شیرهای میدان چهارشیر سابق که جزو آثار ملی هستند با جدیت ادامه پیدا می‌کند و در نهایت تا دو ماه آینده با طرح فاخر و زیبایی به پایان می‌رسد.
وی عنوان کرد: اعتبار هزینه‌شده برای اجرای پروژه ال ۴۰۰ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است و حدود ۳۰ میلیارد تومان هم برای کارهای جانبی هزینه می‌شود و در مجموع هزینه تمام‌شده این بخش،۲۸۰ میلیارد تومان است.

تکمیل پروژه تقاطع شهدای غزه تا آذرماه
مرادحسینی در خصوص پروژه تقاطع شهدای غزه در میدان جمهوری نیز گفت: این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که در دوره جدید مدیریت شهری کلنگ‌زنی شد و همه تلاش ما این است که در زمان مقرر تکمیل شود.
وی با اشاره به پیگیری رفع معارض این پروژه تا ۱۰ روز آینده افزود: این پروژه هیچ‌ وقت به دلیل معارض متوقف نشد و بر اساس پیش‌بینی انجام‌شده تا آبان‌ماه یا آذرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا برای نخستین ‌بار یک پروژه در مدت یک سال آغاز و تکمیل شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: منابع مالی این پروژه از قبل پیش‌بینی شده و علاوه بر این برنامه‌ریزی شده است همزمان کار زیبایی پروژه در موعد مقرر تکمیل شود.

تعریض و بهسازی برخی پل‌های اهواز
وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تعریض و بهسازی برخی پل‌های شهر افزود: قرارداد بهسازی طرح ترافیکی پل استادیوم تختی و تعریض و بهسازی پل راهنمایی منعقد شده است‌ و در روزهای آینده اجرای آن آغاز خواهد شد. تلاش می‌شود تا پایان تابستان کار در این دو پل به اتمام برسد.
مرادحسینی گفت: تعریض پل دغاغله در روزهای آینده به مناقصه گذاشته می‌شود تا مسیر این پل از یک تا دو خط محدود، حداقل به سه خط در هر باند افرایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *