لوله گذاری ۶۰۰ کیلومتر آب و اصلاح ۱۰۰ کیلومتر شبکه توسعه فاضلاب در استان اصفهان

حسین اکبریان در نشست خبری اصحاب رسانه با استاندار اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان در مجموع برای ۱۰۰ شهر و ۱۰۰۰ روستا تأمین آب داریم که ۵۹ شهر و ۳۸۰ روستا در سامانه اصفهان بزرگ جای گرفته‌اند و از منابع تأمین آب بهره مند می‌شوند.

وی افزود: یکی از منابع تأمین آب اصلی در سال‌های گذشته چاه‌های فلمن بود که به دلیل خشک شدن رودخانه منابع آن صفر شده است و مجبوریم از آب‌های سطحی برای تأمین آب اصفهان استفاده کنیم که در یک سال گذشته در بخش منابع آب زیرزمینی به دلیل کاهش آبدهی و افت سطح، با کاهش آب دهی چاه‌ها مواجه شده‌ایم و ۵۰۰ میلیون لیتر آب کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان تصریح کرد: ۴۱ شهر خارج از سامانه اصفهان بزرگ حفر چاه داشته‌اند که با تشکیل جلسه پایش مدیریت شد و در سامانه اصفهان بزرگ ۶۰۰ اقدام در این خصوص انجام شده است با این حال در تمام شهرهای خارج از سامانه نیز مشکل تأمین آب نداشتیم.

اکبریان ابراز کرد: مدیریت آب اصفهان بزرگ توسط سامانه ۱۲۲ بر اساس فشارسنج هایی که در شهرهای مختلف وجود دارد و تماس‌های مردمی به صورت ساعتی و روزانه تحلیل می‌شود که منجر به مدیریت توزیع آب بر اساس روش‌های علمی می‌شود.

وی یادآور شد: تأمین آب شهرهای جدید مثل بهارستان و شاهین شهر در نهضت ملی مسکن یکی از دغدغه‌های استاندار بوده است که برنامه مفصلی با اعتبارات زیاد لازم دارد اما به موازات برنامه‌ریزی ها تأمین آب از خط جنوب سامانه اصفهان بزرگ در برنامه این شهرها قرار دارد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به افزایش دما و افزایش نیاز آبی طی روزهای گرم تابستان یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ کیلومتر لوله گذاری کردیم و ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه‌های توسعه فاضلاب در استان داشته‌ایم و در سال جاری هم بنا داریم آن را در برخی نقاط مثل منطقه دو به دلیل توپوگرافی منطقه ادامه دهیم.

اکبریان بیان کرد: ۵ میلیون نفر در سطح استان تأمین آب می‌شوند که بالای ۲ میلیون و ۳۰۰ خانواده را شامل می‌شوند و با این حجم اشتراک تنها ۶۰ نفر با سامانه آبفا تماس گرفته‌اند که با این حال توان پاسخگویی خود را در سامانه ۴ برابر کردیم و در تابستان بالای ۲۰ نفر به طور متوسط با زمان پاسخگویی ۵ دقیقه پاسخگوی مردم بوده‌اند.

وی در خصوص ناترازی در تأمین آب و عدم تأمین اعتبار که به درستی انجام نشد از مردم عذرخواهی کرد و افزود: تلاش داریم توزیع آب درست و منطقی طبق برنامه‌ریزی انجام شود و امیدواریم در ماه‌های آینده ناترازی در این بخش کمتر شود.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به شبکه آب ۴۶۰۰ کیلومتری استان اصفهان گفت: این شبکه نیاز به توسعه و اصلاح دارد و تلاش می‌کنیم با تأمین منابع جدید که با پیگیری استاندار از دو روز گذشته به آن اضافه شده بر مشکلات غلبه کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *