مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خبر داد:

ساماندهی باغ فدک ابر پروژه گردشگری شمال شهر اصفهان

مهندس سلطان آقایی مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان در نشست صمیمی با خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: با اجرای فاز سوم دریاچه در باغ فدک به مساحت ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در آینده منجر به تبدیل این باغ به قطب گردشگری شمال شهر اصفهان می شود.
وی اضافه کرد: فاز سوم دریاچه باغ فدک پروژه بزرگی است که در صورت انجام آن، پارک چیتگر کوچکی به مانند آنچه در تهران است، در اصفهان نیز خواهیم داشت.
سلطان آقایی ادامه داد: با اماکن تفریحی، رفاهی که در حاشیه دریاچه ایجاد می‌شود، این مجموعه می‌تواند گام مثبتی برای تأمین رفاه و تفریح مردم اصفهان باشد.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در اذهان این موضوع شکل گرفته که اقامتگاه فدک صرفاً برای مسافران است، گفت: قرار است با برنامه ریزی که انجام می شود، باغ فدک به قطب گردشگری شمال اصفهان تبدیل شود و این مجموعه، محلی برای تفریح و رفاه مردم در طول سال باشد.
این مقام مسئول افزود: در پروژه فاز سوم دریاچه باغ فدک مکان‌هایی از جمله جزیره، رستوران، قایقرانی، آب‌نما، رقص نور، کافه‌تریا، بازارچه‌های سنتی، برکه ماهی، مراکز فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی، پارکینگ و آمفی‌تئاتر روباز جانمایی شده است.
مهدی سلطان‌آقایی بیان داشت: ساماندهی باغ فدک جزو بزرگترین پروژه‌های شاخص شهری شهرداری منطقه ۷ اصفهان در سال جاری است که در مرحله اجرا قرار دارد.
وی اظهار کرد: فاز سوم دریاچه باغ فدک شامل فاز سوم دریاچه باغ فدک و به وسعت ۱۵ هزار متر مربع بود و پنج برابر فاز یک و دو دریاچه این مجموعه می باشد.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه هدف اصلی این پروژه ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان است، گفت: در حال حاضر عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی دریاچه در حال تکمیل و آماده کف‌سازی است، همچنین امیدواریم آب‌بندی دریاچه به‌زودی آغاز شود.

اجرای (طرح محله من،محله زندگی) در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح «محله من، محله زندگی» در محلات منطقه ۷ اصفهان توضیح داد:در این طرح واحدهای عمرانی، امور شهر، فضای سبز و ترافیک طی یک هفته در محلات مختلف حضور پیدا می‌کنند و به‌صورت ویژه به پیگیری مطالبات شهروندان و رفع مشکلات و چالش های موجود در محلات می‌پردازند.

وی با اشاره باینکه تا کنون این طرح در شش محله انجام شده است،ادامه داد: در حوزه عمرانی اقداماتی از جمله لکه‌گیری آسفالت معابر، ترمیم پیاده‌روها و بازسازی جداول معیوب در سطح محله انجام خواهد شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح در حوزه فضای سبز اقداماتی از جمله واکاری، گل‌کاری و ساماندهی باغچه‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های محلی صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: در حوزه امور شهر نیز تیم‌های مختلف نسبت به شست‌وشوی معابر، پاک‌سازی سطح محل از نخاله و ساماندهی زمین‌های بایر اقدام خواهند کرد.
مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به کسب رتبه اول این منطقه در بین مناطق شهرداری اصفهان گفت: این طرح در حوزه ترافیک نیز به اقداماتی از جمله اصلاح تابلوهای ترافیکی معیوب، نصب تابلوها و علائم ترافیکی جدید، ساماندهی سرعت گیرها و اصلاح و احیای خط‌کشی‌های معابر و خیابان‌های سطح محله می‌پردازد.
سلطان‌آقایی با بیان اینکه این طرح اسفند سال گذشته در سطح محلات منطقه ۷ شهرداری اصفهان آغاز شده است، گفت:اجرای طرح محله من، محله زندگی با بهره‌گیری از ظرفیت همراهی و مشارکت شهروندان در سطوح مختلف واحدهای اجرایی شهرداری و با هدف ارتقای سطح خدمت‌رسانی به محلات اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *