بازدید وزیر بهداشت از پایانه مرزی شلمچه

معصومه عامری- خوزستان | وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از امکانات درمانی پایانه مرزی شلمچه دیدن کرد.

دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با تردد زائران از پایانه مرزی شلمچه از این گذرگاه مشترک با کشور عراق بازدید کرد و روند خدمت رسانی در حوزه درمان را مورد ارزیابی قرار داد.
وی با حضور در پایانه مرزی شلمچه، از بیمارستان شهید سلیمانی بازدید و روند خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را بررسی کرد.
وزیر بهداشت در این بازدید ضمن گفت‌وگو با مراجعه کنندگان به این مرکز درمانی و بررسی مشکلات آنها از نزدیک، با پرسنل و کادر درمان این بیمارستان نیز گفت‌وگو کرد.
دکتر بهرام عین‌اللهی در خلال این بازدید،در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زائران درخواست داریم شب‌ها حرکت کنند تا مشکلی نداشته باشند و پیشگیری لازم را لحاظ کنند.
وی افزود: زائران حتما از کلاه استفاده کنند و در میان راه از نوشیدنی‌های سرد استفاده کنند و بعد از پیاده‌روی، استراحت کوتاهی داشته باشند.وزیر بهداشت با بیان اینکه ۹۴ زائر اربعین در پی گرمازدگی شدید به کشور بازگرداننده شدند، گفت:‌ افراد گرمازده اگر حالشان مناسب نباشد سرم‌درمانی شده و اگر به درمان تخصصی نیاز داشته باشند به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.
عین‌اللهی با بیان اینکه بزرگ‌ترین چالش همایش پیاده‌روی اربعین گرمای طاقت‌فرساست، اظهار کرد: در دو سال اخیر گرمازدگی زائران یکی از مشکلاتی است که کادر درمان با آن مواجه هستند و در راستای رفع آن احداث مراکز درمانی ثابت در دستور کار وزارت قرار گرفت و با توجه به این مهم نخستین و مهم‌ترین مسئله برای گرمازدگی انتقال به محیط خنک است به همین دلیل از کانکس‌های سرد و همچنین اتوبوس آمبولانس‌ها استفاده می‌کنیم.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اکنون جمعیت در مرز‌های هشت‌گانه کشور منهتی به عراق برای حضور در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی زیاد است، تاکید کرد: خوشبختانه از نظر بهداشت و خدمات درمانی نیرو‌ها پای کار و در حال فعالیت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *