مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی:جشن عاطفه ها با برپایی ۳۸۶ پایگاه ثابت و سیاردر استان مرکزی

آرش عبدی – مرکزی | نشست خبری مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با اصحاب رسانه پیرامون برنامه‌های این نهاد در جشن عاطفه‌ها و برگزاری پویش مشق همدلی در سالن جلسات این نهاد برگزار شد.

سید مهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: یکی از مباحثی که در اساسنامه کمیته امداد به آن تاکید شده بحث گسترش فرهنگ حسنه انفاق در جامعه می باشد که یکی از تکالیف مهم کمیته امداد نیز به شمار می رود. وی افزود: کمیته امداد امام خمینی در سطح استان هرساله در آستانه شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، پویش ملی «جشن عاطفه‌ها» را با هدف ترویج فرهنگ و سنت حسنه انفاق و نیکوکاری در راستای کمک به تحصیل نوجوانان و جوانان نیازمند ایجاد می کند.
سید مهدی عبادی از برگزاری جشن عاطفه‌ها با شعار مشق همدلی از ۲۲شهریور خبر داد و تصریح کرد: این جشن تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت که در این راستا ۳۸۶ پایگاه ثابت و سیار و مراکز نیکوکاری در نظر گرفته شده است و هفتم مهرماه زنگ مهربانی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در مدارس نواخته خواهد شد.
وی افزود: در استان مرکزی ۱۰هزار و ۱۷دانش آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد استان می باشند این در حالی است که مقرر گردید در طرح پویش همدلی امسال در کنار دانش آموزان تحت پوشش،دانش آموزان استانهای کم برخوردار و غیربرخوردار نیز مورد حمایت قرار گیرند تا دانش آموزان محروم هم با آرامش تحصیل کنند.
وی با اشاره به تهیه ۹۰هزار پاکت جهت توزیع بین دانش آموزان مدارس افزود: سال گذشته با کمک،حمایت و مشارکت مردم نوعدوست و خیرین همیشه در صحنه استان ۲۵۱ میلیارد ریال جمع آوری و برای دانش آموزان نیازمند وسایل کمک آموزشی تهیه گردید امسال نیز پیش بینی می کنیم این حمایت ۱۵درصد افزایش یابد.
مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه تصریح کرد: درسال گذشته بیش از ۸میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی نهاد کمیته امداد برای جشن عاطفه ها پرداخت شد امسال نیز به همین منظور مبلغ ۱۰میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: تحصیل فرزندان خانواده های تحت حمایت به توانمندسازی پایدار خانواده ها کمک می کند در این راستا شناسایی و حمایت دانش آموزان و دانش جویان نخبه به طور ویژه در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است.وی با تاکید بر توانمندسازی خانواده های تحت حمایت افزود: شناسایی ۲۲مورد استخر پرورش ماهی ، ایجاد ۳۵۰مورد پنل خورشیدی و تولید فرش دستبافت می تواند در این راستا نقش آفرین باشد.وی گفت: ایجاد پنل های خورشیدی دو اتفاق مهم ایجاد درآمد ثابت برای خانواده ها و رفع ناترازی برق را رقم می زند.
مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه توانمندی مهم ترین اولویت کمیته امداد است ، گفت:در سال جاری ۵۶۱۵میلیارد ریال اعتبار در راستای تسهیلات اشتغال به خانواده های تحت پوشش استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۴۳۰ میلیارد تومان به این منظور تخصیص یافته این در حالیست که تاکنون با معرفی ۲۷۰۳ نفر به بانکهای عامل مبلغ ۶۷میلیارد تومان جذب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *