شهر جهانی یزد میزبان جشنواره بین المللی شعر حضرت علی اکبر (ع )

مرجان عباس زاده- گیلان | مدیر عامل مجمع شاعران مقاومت گفت : یزد به عنوان حسینیه ایران و شهر توریستی ،پتانسیل خوبی برای برگزاری جشنواره بین المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع ) دارد

مرتضی حیدری آل کثیر در نشست آنلاین با غلامعلی مدیح دبیر تخصصی جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع) با اشاره به یزد؛ حسینیه ایران و شهر توریستی که دارای پتانسیل یک جشنواره بین المللی است گفت: قسمت بین الملل بیشتر جشنواره‌ها با زبان های مختلف است که در این جشنواره عملا آثار در چند زبان خلاصه می شود.
وی افزود : بعضی از ملت‌ها مانند انگلیسی و آمریکایی ملت شعر و مدیحه نیستند و آثار انگلیسی که در آنها هست همه نشات گرفته از مهاجرین هندی یا پاکستانی است که به زبان انگلیسی سروده‌اند.
مدیرعامل مجمع شاعران مقاومت متذکر شد: تجربه ای که در برگزاری جشنواره شاعران مقاومت وجود دارد، آثار ارسالی به زبان‌های فارسی ترکی اردو و عربی است.
حیدری آل کثیر در پایان آثار برگزیده جشنواره را دارای مفاهیم مناسب برای چاپ دانست و افزود: یکی از مزایای برگزاری جشنواره‌ها، چاپ آثار برگزیده تحت عنوان یک مجموعه است که می‌تواند به یادگار بماند.
وی ادامه داد: این جشنواره ضمن تأکید بر غنای فرهنگی یزد، فرصتی برای بیان هنر شاعری و مدیحه‌سرایی در سطح بین‌المللی فراهم خواهد کرد.
شایان ذکر است؛ سومین جشنواره بین المللی شعر و مدیحه سرایی حضرت علی اکبر (ع) استان یزد در زبانهای فارسی، عربی، ترکی، اردو، انگلیسی در سه بخش؛دانشگاهیان. دانش آموزی و آزاد(عموم) برگزار می شود.
همچنین مهلت ارسال آثار۳۰دیماه ۱۴۰۳ و اختتامیه در تاریخ ۱۸بهمن۱۴۰۳ با اهدای جوایز به برگزیدگان از ۵ تا۱۵ میلیون تومان با حضور میهمانان ملی و استانی انجام خواهد شد.
خاطر نشان می سازد متقاضیان شرکت در این جشنواره می توانند می توانند برای ثبت نام و ارسال آثار و سروده های خود به سایت : emamat.iau.ir مراجعه کنند.
آدرس دبیرخانه : یزد – دانشگاه آزاد اسلامی – معاونت فرهنگی شماره تماس: 4831 153 0913 – 28 87 31 (035) می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *