برنامه‌ای برای دسترسی به تأسیسات هسته‌ای مورد حمله و مواد هسته‌ای وجود ندارد

به گزارش ایده روز، کاظم غریب‌آبادی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در جریان سفر به سوئیس، هیچ نشستی با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با وجود درخواست وی، برگزار نشد.

 

وی با اشاره به برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، تصریح کرد: هیچ برنامه‌ای برای دسترسی به تأسیسات مورد حمله واقع‌شده و مواد هسته‌ای وجود ندارد و این مباحث صرفاً در چارچوب یک توافق نهایی و در نتیجه اقدام عملی طرف مقابل برای پایان دادن به تمامی تحریم‌ها و سایر موضوعات مرتبط، قابل بررسی و تعیین تکلیف خواهد بود.

 

معاون وزیر امور خارجه همچنین با انتقاد از برخی تلاش‌ها برای شکل‌دهی به فضای رسانه‌ای پیرامون پرونده هسته‌ای ایران، اظهار کرد: نمی‌توان با هیاهوی رسانه‌ای، سیاست «راه بینداز، جا بینداز» را پیش برد.

 

غریب‌آبادی تأکید کرد که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوعات هسته‌ای، بر مبنای اصول مشخص و در چارچوب منافع ملی دنبال می‌شود و هرگونه تصمیم‌گیری در این حوزه منوط به تحقق تعهدات طرف مقابل، از جمله رفع کامل تحریم‌ها، خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *