عاشورا ما را در کنار هم متحد می‌کند

به گزارش خبرگزاری ایده روز ؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه نماز جمعه این هفته در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان، گفت : باید مراقبت کنیم تا مطالبات رهبری و مردم به بهترین وجه ممکن به وسیله مسئولان امر عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا و محرم و صفر همه ما را در کنار هم منسجم و متحد می‌کند، تاکید کرد : در این شرایط کشور که نیاز به اتحاد و همدلی و همراهی داریم و دشمنِ بدعهدِ خائنِ جنایتکاری در مقابل ما قرار گرفته است که باید آن را سرجایش بنشانیم و ادب کنیم و پیروزی نهایی را رقم بزنیم.

استاد حوزه علمیه کرمان افزود : از هر زمانی بیش‌تر به وحدت و همدلی حول محور ولایت‌فقیه و رهبر عالی‌قدر نظام جمهوری اسلامی نیاز داریم.

وی گفت : امام شهید ما به حسین (ع) اقتدا کردند و یزدیان زمان ایشان را آن هم با خانواده و در روز ماه رمضان و با لب تشنه، شهید کردند.

امام جمعه کرمان با اشاره به فرارسیدن شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر شهید بهشتی و یاران ایشان در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایشان شخصیتی اندیشمند و برجسته در نظام جمهوری اسلامی و از شاگردان مطرح امام راحل (ره) بود.

وی روز تجلیل از اسرا و مفقودین را نیز گرامی داشت و گفت: روز تجلیل از اسرایی است که به اسرای کربلا اقتدا کردند و در زندان‌های مخوف صدام مقاومت و ایستادگی کرده و با تحمل شکنجه‌ها، سرافراز به کشور برگشتند. برخی از آن‌ها نیز زیر شکنجه‌ها شربت شهادت نوشیدند و جان خود را فدای ارزش‌های دینی کردند.  

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به این شعار معروف که حسین (ع) همه ما را جمع می‌کند، افزود : همبستگی که به وجود آمده، اوج آن را در اربعین می‌بینیم که سلایق مختلف و نگاه‌های متعدد در یک مسیر در کنار هم قرار می‌گیرند و دنیا مبهوت آن می‌شود.

امام جمعه کرمان با اشاره به واقعه عاشورا و فرازهایی از خطبه امام سجاد (ع) برای مردم کوفه ادامه داد: حضرت فرمودند که می‌دانید من پسر کسی هستم که حرمت او را شکستند، اموالش را غارت کردند و خانواده‌اش را به اسارت گرفتند، من پسر کسی هستم که او را در کنار شط فرات بی هیچ سابقه کینه و دشمنی سر بریدند؛ هرکس نمی‌شناسد بشناسد و بعد اشک بریزد و گریه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *