آرش عبدی- مرکزی | با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولین خوابگاه دانشجویی دخترانه مادر، پردیس زینب کبری(س) دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، خوابگاه دانشجویی مادر با ظرفیت 200 دانشجو و به مساحت 2500 متر مربع در پردیس حضرت زینب کبری (س) اراک با حضور صحرایی وزیر آموزش و پرورش، خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس، مخلص الائمه استاندار استان مرکزی و نماینده ی غلامعلی توکلی خیر نیکوکار به بهره‌برداری رسید.
در ابتدای مراسم علی مقدسی سرپرست امور پردیس های استان مرکزی ضمن خیر مقدم به مهمانان اذعان داشت: حرکت هر چیزی مشروط به حرکت مرکز ثقل آن است و از آنجا که دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است هر حرکتی در آموزش و پرورش وابسته به این دانشگاه است.
در ادامه صحرایی وزیر آموزش و پرورش در سخنانی ضمن اشاره به جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت و توجه ویژه رئیس جمهور شهید به این امر اشاره داشت که اولین گام در سند تحول بنیادین توسعه دانشگاه فرهنگیان بود.
وی ضمن تشکر از خیرین محترم و تاکید بر موفقیت استان مرکزی در جذب خیرین گفت: هر کجا مسئله برای خیر تبیین شود شاهد همکاری او خواهیم بود و این امر در دولت سیزدهم به خوبی انجام شد به طوری که شاهد مشارکت بی سابقه خیرین در مدرسه سازی بودیم و قریب ۷ هزار مدرسه ساخته شد که نیمی از سرمایه را خیرین عهده دار شدند. و علاوه بر آن در برنامه هفتم خیرین محترم می توانند معادل مالیات خود را صرف امور خیر کنند.
صحرایی ادامه داد: شهید رئیسی یک خیّر بود و حضور در جمع خیرین را مغتنم می‌دانست و فرهنگ تکریم خیّر به گفتمان مشترک کابینه دولت سیزدهم تبدیل شده است.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی جمهوری اسلامی است گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند اتفاقات مهمی را رقم بزند و در دولت سیزدهم موفق شدیم ۵۰۰ هزار متر مربع به فضای دانشگاه فرهنگیان اضافه کنیم.
صحرایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استان مرکزی استانی نخبه پرور است، گفت: دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز به جهت اینکه مرکزیت دارد، اثرش محدود نیست و خیلی از معلمان کشور در اینجا تربیت شده‌اند.
در این مراسم از خیّر نیک‌اندیش حاج غلامعلی توکلی بانی ساخت سرای دانشجویی «مادر» دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی تجلیل شد.
لازم به ذکر است این خوابگاه خیّرساز با زیربنای ۲ هزار و 500 مترمربع توسط خیّر نیک‌اندیش حاج غلامعلی توکلی احداث شده است و ظرفیت پذیرش 200نفر را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *