آیین افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد

آیین افتتاح طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه با حضور سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه و رسول کوهستانی پزوه، مدیرکل گمرکات استان اصفهان برگزار شد.
فولاد مبارکه به دلیل حجم بالای مبادلات کالا و مواد اولیه، از معدود شرکت‌های دارای گمرک اختصاصی در کشور است؛ عملیات اجرایی طرح توسعه گمرک اختصاصی فولاد مبارکه در مساحتی بالغ بر ۲۶ هکتار از تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد که برای عملیاتی شدن فاز اول این پروژه ۳۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
حذف یا کاهش هزینه‌های انبارداری گمرک جمهوری اسلامی ایران (برآورد ۳۰۰۰ میلیارد ریال در سال)، کاهش زمان ترخیص کالا، دسترسی سریع و چابک به کالاهای استراتژیک و مورد نیاز بهره‌برداری و تولید و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از اهداف اصلی این پروژه است.
از مزایای این پروژه می‌توان به کاهش ماندگاری و رسوب کانتینرها در بندر شهید رجائی، امکان اجرای حمل و ترخیص یکپارچه، مدیریت و بهینه‌سازی فرایند و هزینه‌های لجستیک، ایجاد بندر خشک گروه فولاد مبارکه در اصفهان، استفاده از سرباره‌های کوره قوس الکتریکی برای کف‌سازی و استفاده از محصولات فولاد مبارکه برای ساخت اسکلت فلزی انبارها اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *