اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی خط تولید کود کمپوست در یزد

الهه بهمن آبادی – یزد | سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در جمع خبرنگاران گفت : در راستای تکمیل فرایند تولید کود کمپوست از محل پسماندها، ۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی خط تولید آن و جلوگیری از تولید شیرابه و آلودگی محیط زیست اختصاص یافته است که تاکنون تجهیزات مورد نیاز و یک هکتار از مجموع دو هکتار زمین مورد نیاز برای این خط تولید آماده سازی شده و امیدواریم با آماده شدن سایر زیرساختهای آن، شاهد راه اندازی خط ۳۰۰ تنی تولید کود کمپوست شهر یزد باشیم

حجت الاسلام سید ناصر حیدری افزود : روزانه ۳۰۰ تن زباله در شهر یزد تولید می‌شود که ۶۰ درصد زباله‌های تولیدی جزو مواد عالی است و قابلیت تولید کود کمپوست را دارد. وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته، خط پردازش ۳۰۰ تنی این فرایند با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان بهره برداری شده که هم اکنون تنها اقدام به تفکیک زباله‌های تر از خشک می‌شود. سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد همچنین یادآور شد: روزانه ۹۰۰ تن پسماند عمرانی در شهر یزد تولید می‌شود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری و ساماندهی پسماندهای عمرانی شهر، شاهد بهبود سیما و منظر شهر هستیم. حیدری به جوان سازی ناوگان اتوبوسرانی شهر یزد اشاره و با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۴ دستگاه اتوبوس فعال در سطح شهر یزد داریم و برای برقراری نظم در این ناوگان نیازمند ۱۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر هستیم، افزود: ۲۹ دستگاه اتوبوس برای شهر یزد خریداری و اضافه شده است و ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به زودی به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهد شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ دستگاه تاکسی در سطح شهر یزد فعال هستند، ادامه داد: ۵۰۰ دستگاه تاکسی با پرداخت مشوق و وام نوسازی شد. وی همچنین خاطر نشان ساخت : در این دوره شورای اسلامی شهر یزد با افزایش اعتبار آتش نشانی تجهزات این حوزه را به روز رسانی کردیم وی افزود: حدود ۱۷۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات در حوزه های مختلف شهرداری مصوب کردیم که تا این لحظه ۱۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی، پسماند، سیما منظر و… خریداری شده است که بیش از ۶۰ میلیارد تومان آن تجهیزات آتش نشانی بوده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه به دلیل کمبود تجهیزات هنگام بحران ها به ویژه بحران سیل اخیر به دلیل کمبود تجهیزات از استان های مجاور تجهیزات می گرفتیم، گفت: تمام تجهیزات مورد نیاز خریداری شده است به ویژه تجهیزات مدار بسته برای نجات افراد گرفتار در چاه که توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و تولید شده است. حیدری در ادامه در خصوص حل بحران سرویس دهی مدارس با اشاره به راه اندازی سامانه سپند گفت: رانندگانی که تاپایان مرداد ماه نسبت به ثبت نام و یا تمدید مجوز اقدام کرده اند مشمول ۸۰ درصد تخفیف، نیمه شهریور ماه ۶۵ درصد و کسانی که تا پایان شهریور اقدام کرده باشند ۵۰ درصد تخفیف در هزینه ثبت نام و یا تمدید مجوز خواهند داشت و این تخفیف شامل ماه مهر نمی شود. وی افزود: تاکنون ۳۵ هزار نفر دانش آموز برای دریافت خدمات سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۹ هزار دانش آموز اطلاعات کامل برای دریافت خدمات دارند و به مابقی پیامک مبنی بر تکمیل اطلاعات ارسال شده است تا برای دریافت خدمات سرویس مدارس اطلاعات خود را تکمیل کنند. حیدری با بیان اینکه خانواده ها و راننده ها خارج از سیستم سپند اقدام به دریافت سرویس مدرسه نکنند، ادامه داد: از بین ۲۹ هزار نفر ۸ هزار نفر تقاضای مینی بوس داشتند که از این تعداد ۵ هزار نفر خدمات دریافت کرده اند و ۳ هزار نفر دیگر در حال انجام است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه سرویس دهی مدارس بر اساس آنالیز های تیم کارشناسی نرخ گذاری و مصوب شده است، ادامه داد: ورودی مسیر های یک تا هشت کیلومتر ۶ میلیون تومان، هشت تا ۱۲ کیلومتر هشت میلیون تومان و به ازای هر ۱۰۰ متر ۶۰ هزار تومان دریافت می شود، همچنین هزینه ورودی در مسافت های بیشتر از ۱۲ کیلومتر خانواده ها باید با راننده ها به توافق برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *