برگزاری کارگاه رقابتی «بلوط و باروت» در یاسوج

رییس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در آیین رونمایی از پوستررویداد منطقه ای بلوط و باروت گفت: اولین کارگاه رقابتی منطقه‌ای طراحی پوستر «بلوط و باروت» دریاسوج برگزار می‌شود.

شریف اسلامی با بیان اینکه پنج استان در این رویداد حضور دارند، اظهار کرد: اولین رویداد منطقه‌ای طراحی پوستر با عنوان «بلوط و باروت» در روزهای ۱۴، ۱۵ و۱۶ مهرماه با حضور استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، چهارمحال بختیاری و لرستان با حضور ۳٠ گرافیست مطرح زاگرس در یاسوج برگزار خواهد شد.
وی از میزبانی هتل پارسیان برای این رویداد ۳ روزه خبر داد و گفت: از پنج اثر برتر تجلیل خواهد شد وامید است آثاری درخور تولید و از ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

رئیس حوزه هنری استان گفت: رویداد چیستی و چرایی عشایر با تبیین فرهنگ و هویت عشایری و محورهای فرهنگی مختلف را نیز در قالب همین برنامه داریم.
اسلامی ابراز داشت: بازدید از عشایر با حضور هنرمندان گرافیست و آشنایی با سبک زندگی و هویت عشایری اجرایی می‌شود.
اسلامی با اشاره به اینکه طراحی پوستر با عنوان مبارزات عشایر زاگرس جنوبی علیه پهلوی اول و دوم در شهرستان بویر احمد برگزار می‌شود، گفت: این رویداد با هدف آگاهی بخشی جامعه از عملکرد وحشیانه رژیم پهلوی در غائله سرکوب عشایر جنوب کشور بالاخص بمباران مناطقی از بویراحمد در سال ۱۳۴۲ که موجب کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم مظلوم استان کهگیلویه و بویراحمد گردید، اجرا می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمدنیز گفت: گردشگری سینوسی یکی از مشکلات استان است.
وی با بیان اینکه تحقق گردشگری پایدار لازمه توسعه این محور است، تصریح کرد: گردشگری با نگاه همه جانبه و غیرفصلی باید اولویت اول استان شود.

امیر حسینی حرکت بسیاری از رویدادهای گردشگری _ نمایشگاهی استان به سمت روتین شدن را یک آسیب دانست و گفت: باید یک تحول محسوس با هم افزایی بین بخشی و هم اندیشی با رسانه‌ها شکل بگیرد.

سرپرست میراث فرهنگی استان به تحقق فضای امن برای حضور گردشگران به عنوان یکی از شاخص‌های تحقق توسعه گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: بازخورد گیری از رویدادهای ملی _ نمایشگاهی با نگاهی جدید یک نیاز است.

امیرحسینی گفت: در سطح ملی نیروهای توانمندی داریم و باید از توان نمایندگان استان برای رشد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان استفاده کرد.
وی از وضعیت مبلمان شهری نیز انتقاد کرد و گفت: برای گردشگر مبلمان، بازار و زیرساخت‌ها مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *