برگزاری 40 برنامه فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته تربیت بدنی در یزد

الهه بهمن آبادی-یزد | مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش درجمع خبرنگاران از برگزاری 40برنامه در استان خبر داد

زهیر حاجی حسینی افزود : تمام اماکن ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان در طول هفته تربیت بدنی با ۵۰ درصد تخفیف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش از ۲۶ مهرماه همراه با همکاری هیات‌ها و انجمن‌های ورزشی در ۱۲ شهرستان استان برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان ساخت : نامگذاری هفته‌ای به عنوان تربیت بدنی در تقویم رسمی ایران تنها فرصت مناسب برای تبیین اهمیت موضوع ورزش در ایجاد یک جامعه سالم و پویاست و قرار نیست در قالب برنامه‌های این هفته بتوانیم همه ی مردم را به ورزش سوق دهیم.حاجی حسینی همچنین از بهره برداری ۲۱ طرح ورزشی در استان در این هفته خبر داد و گفت: یک برنامه ورزشی در قالب ورزش همگانی، ورزش برای توانخواهان و یک همایش ورزش رزمی به مدت سه روز در بافت تاریخی به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار می شود .رضا نارگانی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان یزد نیز در ادامه با اشاره به فلسفه وجودی رسانه‌ها و اهمیت تعامل این حوزه با ورزش از همکاری خبرنگاران در میزبانی ۲ رویداد بزرگ ورزشی اخیر شامل مسابقات لیگ برتر فوتبال و رقابت‌های والیبال جام باشگاه‌های آسیا قدردانی کرد. معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان هم ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، عنوان کرد: ۹۰ درصد برنامه‌های این هفته به صورت خانواده محور طراحی شده است و امیدواریم این برنامه‌ها که بدون تفکیک جنسیتی و برای تمام رده‌های سنی برگزار می‌شود، در راستای ترویج ورزش در بین خانواده‌ها موثر واقع شود. آزاده دهقان دو طرح ویژه این هفته را طرحی در رابطه با ورزش بانوان سالمند تحت عنوان «بانوی توانمند» و طرح «دختران آفتاب ایران» (دآا) ویژه دختران متوسطه دوم مدارس خوابگاهی با هدف معرفی این دانش‌آموزان به عنوان سفیران ورزشی ذکر کرد.دو طرح ویژه این هفته را طرحی در رابطه با ورزش بانوان سالمند تحت عنوان «بانوی توانمند» و طرح «دختران آفتاب ایران» (دآا) ویژه دختران متوسطه دوم مدارس خوابگاهی با هدف معرفی این دانش‌آموزان به عنوان سفیران ورزشی ذکر کرد. عباس راجی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل نیز با اشاره به اجرای ۶۴ طرح ورزشی در سطح استان، گفت: این طرح‌ها شامل استخرهای سرپوشیده، سالن‌ها و زمین‌های چمن مصنوعی شهری و روستایی است ولی رسانه‌ها بیشتر به طرح‌های بزرگی مانند بهسازی استادیوم ورزشی شهید نصیری و سالن شاهدیه پرداخته‌اند. وی ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها بیشتر به موضوع ورزش پردازند و تلاش کنند نقدهایی منصفانه‌تری از دستگاه‌ها که قطعاً در عملکرد خود خطاهایی نیز دارند، داشته باشند. شایان ذکر است استان یزد دارای ۵۵ هیات ورزشی و ۶۰ هزار ورزشکار بیمه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *