بیمارستان 160 تختخوابی آباداننیمه دوم مرداد به بهره برداری می رسد

معصومه عامری – خوزستان | به مناسبت هفته گرامی داشت تامین اجتماعی دکتر هدایت اله عبدی زاده مدیر درمان تامین اجتماعی استان به عنوان سخنران اول خطبه های نماز جمعه 29 تیرماه 1403 که در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) برگزار شد از جایگاه و نقش سازمان تامین اجتماعی ایراد سخن نمود و گزارشی از عملکرد خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان: دکتر هدایت اله عبدی زاده مدیر درمان تامین اجتماعی استان در این سخنرانی ضمن معرفی سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور گفت: این سازمان ، تأمین خدمات درمانی بیمه‌شدگان خود را به شکل کارا، اثربخش، ایمن، به‌موقع، عادلانه و جامعه‌محور همواره از مسئولیت‌های خود دانسته است. این سازمان علاوه بر نقش بیمه‌گری خود و خرید خدمت از ارائه‌دهندگان دولتی و خصوصی در سرتاسر کشور، براساس قانون الزام مصوب سال ۱۳۶۸، موظف به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان خود در مراکز درمانی ملکی هم هست. دکتر عبدی زاده خدمات سازمان تامین اجتماعی در استان خوزستان را در دو بخش بیمه ای و درمانی معرفی کرد و اظهار داشت: از جمعیت حدود 5 میلیون نفری استان خوزستان بالغ بر 3 میلیون و 220 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی هستند که 63 درصد جمعیت استان را شامل می شود. وی افزود: در اداره کل تامین اجتماعی استان با مدیریت جناب آقای مهندس عبدالرضا روشنی امور مربوط به بیمه شدگان ، بازنشستگان و کارفرمایان با 39 شعبه اصلی و اقماری و 18 کارگزاری به خوبی در حال انجام است . ۸۷ هزار و ۶۹۵ کارگاه فعال و ۲۹9 هزار و ۲۰۰ نفر مستمری بگیر و۹۵۰ هزار و ۳۰۸ نفر بیمه شدگان اصلی تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی استان هستند.
دکتر عبدی زاده در ادامه سخنرانی خود به بخش درمان اشاره کرد و افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان خوزستان بعنوان یکی از متولیان امر درمان ، با هدف کسب رضایتمندی بیشتر بیمه شدگان و استفاده بهینه تر از منابع و امکانات خود در جهت حفظ و ارتقاء سلامتی بیمه شدگان تحت پوشش خود با در اختیار داشتن ۳۵ مرکز درمانی در بخش درمان مستقیم شامل ۸ بیمارستان ، ۷ پلی کلینیک شبانه روزی و ۲۰ درمانگاه تخصصی و عمومی و در بخش درمان غیر مستقیم از طریق عقد قرار داد و خرید خدمات مورد نیاز با عقد قرارداد با بیش از ۲۶1۰ موسسه شامل پزشکان ، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز پاراکلینیکی به بیمه شدگان محترم تامین اجتماعی ارائه خدمت می نماید. دکتر عبدی زاده به خدمات درمانی تامین اجتماعی در سه حوزه درمان مستقیم ، درمان غیر مستقیم و کمیسون پزشکی اشاره کرد و گفت : در درمان غیر مستقیم که زیر نظر معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت می شود آمادگی لازم را داریم که با پزشکان ، بیمارستان ها و مراکز درمانی کلینیکی و پاراکلینیکی که تمایل به همکاری و ارائه خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی را داشته باشند، قرارداد منعقد کنیم.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان در ادامه به تسویه بدهی به موسسات طرف قرارداد اشاره کرد و گفت: با پرداخت مبلغ 3 هزار و یکصد میلیارد تومان تا پایان بهمن ماه بدهی خود را به مراکز پنج دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین بدهی به مراکز غیر دانشگاهی را تا پایان اسفند 1402 تسویه و پرداخت کردیم و در درمان مستقیم بالغ بر 2 هزار و 337 میلیارد تومان در سال گذشته هزینه کرد داشتیم و در همین سال برای بیماران صعب العلاج و خاص 300 میلیارد تومان پرداختی داشتیم که از ابتدای امسال تا کنون برای این بیماران بالغ بر 512 میلیارد هزینه در برداشته است. دکتر عبدی زاده در بخش دیگری از سخنرانی خود به طرح ها و پروژه های در دست اقدام اشاره کرد و اظهار داشت: بیمارستان 160 تختخوابی آبادان آماده افتتاح است و مقرر بود در روز تامین اجتماعی افتتاح گردد به علت مصادف شدن با ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا برنامه افتتاح را به نیمه دوم مردادماه موکول کردیم. مدیر درمان تامین اجتماعی استان به بیمارستان پر چالش میلاد اشاره کرد و گفت : بعد از ماهها پیگیری ستاد مدیریت درمان ، کانون بازنشستگان ، کانون کارگری و یکی از نمایندگان اهواز و همکاری مدیران عالی سازمان، بیمارستانی که بصورت هلدینگ اداره می شد و خیلی مشکل داشت به طوری که نه بیمار راضی بود ، نه پزشک ، نه کارکنان و نه رئیس بیمارستان ، موفق شدیم از تاریخ یک تیرماه امسال این بیمارستان را با نام امیرکبیر به حالت ملکی سازمان برگردانیم تا خدمات شایسته تر و در شان بیمه شدگان ارائه نمائیم. در بخش پایانی ، مدیر درمان استان به علت کمبود وقت به صورت گذرا به بعضی از طرح ها و پروژه های مهم استان از جمله راه اندازی دپارتمان جراحی قلب و کلینیک دندانپزشکی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز ، افتتاح 2 درمانگاه در شهرهای محروم باغملک و رامشیر اشاره کرد و همچنین از آماده شدن درمانگاه اروندکنار جهت بهره برداری خبر داد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *