تصمیمات شجاعانه رئیس جمهور شهید در حوزه حفظ میراث فرهنگی/ رشد ۳۳۰ درصدی گردشگری استان اصفهان در دولت سیزدهم رقم خورد

استاندار اصفهان گفت: ۳۳۰ درصد رشد حضور گردشگر در استان، احداث و بهره‌برداری ۲۴۲ تاسیسات گردشگری و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی نشان از تلاش استان در راستای تحقق رویکرد راهبردی ارتقاء صنعت گردشگری در استان می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست با خبرنگاران استان بمناسبت روز گرامیداشت خبرنگار، در خصوص رونق گردشگری و حفظ میراث فرهنگی اصفهان، گفت: یکی از رویکردها و خدمات رئیس جمهور شهید به اصفهان در حوزه میراث فرهنگی بود.
وی ضمن اشاره به احیای کارخانه ریسباف پس از ۲۰ سال، ادامه داد: رئیس جمهور شهید در دولت مصوبه‌ای دادند که کارخانه ریسباف که در تملک بانک ملی بود باتوجه به اینکه این مجموعه تمدن صنعت نساجی در اصفهان را نشان می‌دهد، حفظ و احیای شود.
استاندار اصفهان گفت: براساس همین مصوبه، مالکیت ریسباف که ملک بانک ملی بود به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شد تا مسیر حفظ و احیای این مجموعه هموار گردد.
دکتر مرتضوی این دست مصوبات راهگشا توسط شهید جمهور آیت الله رئیسی را در کشور بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: این نگاه ویژه و شجاعانه شهید والامقام رئیسی، منجر شد تا ریسباف پس از ۲۰ سال در مسیر احیا قرار بگیرد و به بزرگترین پروژه احیا شده در حوزه میراث فرهنگی پس از انقلاب اسلامی تبدیل شود.
وی خاطرنشان کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، نمایندگان استان بالاخص آقای طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از جمله نقش‌آفرینان فعال در حوزه احیای کارخانه ریسباف بودند.
استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: ۳۳۰ درصد رشد حضور گردشگر در استان، احداث و بهره‌برداری ۲۴۲ تاسیسات گردشگری از جمله (پارک طبیعت‌گردی، هتل، مجتمع‌های گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی اعتبارات حوزه میراث فرهنگی نشان از تلاش استان در راستای تحقق رویکرد راهبردی ارتقاء صنعت گردشگری در استان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *