تصویب ۱۲۵ رشته جدید از سال ۱۴۰۱ در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور

مرجان عباس زاده- گیلان | رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان در جمع خبرنگاران در نشستی خبری، همزمان با سی و سومین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه در سال های متمادی نقش و فعالیت خود را در پرورش نیروی کار و تکنیسین به خوبی ایفا کرده است.

کازرونی منفرد در ادامه با اشاره به این مطلب که برنامه های تحولی برای افزایش کیفیت داریم ، افزود: تنها دانشگاهی هستیم که نیاز بازار کار را رصد، رشته تحصیلی را تعریف و اشتغال دانشجویان برای ما اهمیت بالایی قرار دارد.وی در ادامه تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان ما باید کاردان، ماهر و کار آفرین باشند. باید بتوانند علم را با عمل و تولید را با کاربرد بهم وصل و نیاز بازار را فراهم کنند. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان افزود: این دانشگاه در سال ۱۴۰۰ طرح آمایش عالی را شروع ودر سال ۱۴۰۱ آن را تصویب و به ما در استان ابلاغ نمود. وی هم چنین گفت: در مهر سال ۱۴۰۱ این دانشگاه ۸ هزار و ۷۷۵ کد رشته در کشور پذیرش داشته که این تعداد در مهر سال ۱۴۰۳ به ۴ هزار و ۴۰۹ کد رشته در کشور رسیده است.
کازرونی منفرد افزود: از سال ۱۴۰۱ تا سال جاری ۱۲۵ رشته جدید در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور به تصویب رسید. وی در ادامه عنوان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد گیلان ، ۲۶۴ کد رشته محل پذیرش داشته ایم که این تعداد در مهر سال جاری به ۸۶ کد رشته محل رسید.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان افزود: در دفترچه مهر سال جاری ۸۶ کد رشته در استان پذیرش شد.وی هم چنین گفت: این دانشگاه در تصویب رشته های جدید ؛ بازار کار، مشاغل نو ظهور کم سرمایه بر را مورد توجه ویژه قرار داده و ۱۲۵ رشته جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی چون؛ اینترنت اشیا، دیجیتال مارکتینگ، تربیت بدنی ، IT و ….. را به تصویب رسانده است.کازرونی منفرد افزود: در گیلان در دو سال اخیر در ۱۰ رشته جدید ما پذیرش دانشجو
داشته ایم.وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۷۳ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ما شاغل می شوند.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان افزود: از سال ۹۰ بطور پیوسته وضعیت اشتغال دانشجویان این دانشگاه رصد و باز آفرینی در نحوه پذیرش دانشجو رقم خورد بطوری که در پذیرش ۲ سال اخیر ظرفیت ۱۵ هزار اشتغال در کشور تضمین شده است.
وی در ادامه با اشاره به طرح (آباد ؛ آموزش برای اشتغال دانش آموختگان ) اظهار داشت: دانشگاه ما به کمک بقیه دستگاه ها ۵۰ هزار فارغ‌التحصیل نظام های مختلف آموزش عالی را برای اشتغال آموزش می دهد.کازرونی منفرد افزود: در تیر ماه سال جاری برای بیش از ۳۰ هزار فارغ‌التحصیل کار و اشتغال ایجاد کردیم که ۱۳ هزار دانشگاهی بودند.وی با اشاره به بحث نظارت هوشمند دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: طرح جامع نظارت هوشمند در جهت کیفی سازی آموزش از بهمن ماه سال گذشته در ۳ فاز در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور کلید خورد.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان افزود: این دانشگاه سیستم نظارتی سنتی خود را در فرآیند طول ترم وسال اصلاح ، بروز رسانی و جایگزین می کند.
وی در ادامه تاکید کرد: تنها دانشگاهی هستیم که سطح کلاس و کارگاه های آموزشی، برگزاری کلاس و آزمون را به صورت گسترده نظارت و پایش می کنیم.کازرونی منفرد در بخشداری از سخنان خود گفت: در مهر ماه سال جاری در ۹ مرکز علمی کاربردی استان ۵ هزار دانشجو پذیرش داشته ایم.وی افزود: امسال ۸۶ کد رشته محل ( ۸۱ رشته یونیک) در مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرش داشتیم.رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان در ادامه عنوان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی گیلان ۱ هزار و ۷۰۰ مدرس حق التدریس فعال داریم.
وی با اشاره به این مطلب که ما هیأت علمی موظف همیشگی در گیلان نداریم، افزود: ما متولی اجرای صلاحیت حرفه ای هستیم.کازرونی منفرد هم چنین گفت:در هر ۹ مرکز ما متناسب با جمعیت دانشجویی ۷ تا ۱۰ پرسنل داریم. در واحد استانی نیز ۲۱ نفر پرسنل و ۲ هیأت علمی داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *