تمامی طرح های توسعه پالایشگاه اصفهانبه بندرعباس منتقل شده است

صدیقه مدنی پور – اصفهان |مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان درجلسه هم اندیشی شرکت های نفتی مستقر در شهرک انرژی که ۲۱ تیرماه با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران ،مدیران عامل کلیه شرکت های مستقر درشهر انرژی، دکتر مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان درمجلس وحسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در سالن جلسات شهرک شهید محمد منتظری برگزار شد ، با اشاره به تغییر و تحولاتی که در مجموعه پالایشگاه ایجاد شده است، گفت: اگرمی خواستیم با روند قبلی به کار ادامه دهیم در ۱۰ سال آیِنده مانند شرکت نوکیا یا شرکت‌های دیگربایستی از دور خارج می‌شدیم.

به گزارش خبرنگار واحد رسانه روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، دکتر محسن قدیری ،با بیان اینکه نیاز است که آینده را خلق و نوآوری ایجاد کنیم گفت: ما باید از فرصتی که در کشور وجود دارد و دارنده ۱۰ درصد انرژی دنیا هستیم به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه با طراحی‌هایی که انجام دادیم و مدیریت استراتژیکی که انجام شد ،ساختار سازمانی را متحول می کنیم ادامه داد: زیرساخت هلدینگ پتروپالایشگاه اصفهان بر اساس هوش مصنوعی در حال تغییرات اساسی است ، در تغییرات آینده ما از شرکت‌هایی هستیم که حفظ می‌شویم.
دکتر قدیری ادامه داد: هزاران محصول می‌توان از نفت خام استخراج کرد؛ اما متاسفانه ما درکشور دچار خام‌سوزی شده‌ایم و علی‌رغم اینکه ما از کشورهای دارنده نفت و گاز در جهان هستیم در سفره مردم چیزی مشاهده نمی‌شود. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه بهترین حالت همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حرکت افقی و عمودی در زنجیره ارزش است، گفت: دستور رهبر معظم انقلاب اقتصاد دریا محور است که ما در این زمینه کارکرده و به شبکه ریلی متصل شده و در زمینه زنجیره حمل‌ونقل وارد شده‌ایم؛ ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان را در زیرمجموعه داریم و در زمینه انرژی خورشیدی و بادی و فست شارژرها اقدامات خوبی در حال رقم‌خوردن است. وی با بیان اینکه ما ۶.۲ میلیارد یورو پروژه داریم، ادامه داد: پروژه‌های اصفهان همه در زمینه پدافند غیرعامل است، به صفر رساندن مصرف آب شرب و کاهش ۱۲ درصدی مصرف انرژی، کاهش ۷۵ درصدی مصرف آب، احداث نیروگاه خورشیدی و بهبود کیفیت محصولات از جمله این پروژه‌ها است که تمام این موارد مجوزهای محیط ‌زیست دارد. دکتر قدیری با بیان اینکه طرح توسعه خود را به بندرعباس منتقل کردیم، گفت: زنجیره ارزش ال پی جی، پروپیلن، ال ای دی در حال ایجاد است و واحد گوگردی جدید ما حتی یک کوره نداردو با مجوز محیط‌ زیست درحال‌ توسعه است.

تا سال ۱۴۰۵ سوخت استاندارد کشتی ها را تامین خواهیم کرد
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان اذعان کرد: در حال حاضر کشتی‌های ما چون سوخت استاندارد نداریم، در کشور های خارجی سوخت می‌زنند، اما از سال ۱۴۰۵ با استحصال ۴۰۰ تن گوگرد در تمام اسکله شهید رجایی مخازنی را برای این سوخت‌ها تعبیه می‌کنیم. وی با بیان اینکه ۲ میلیارد یورو سرمایه گذار جذب گرده ایم گفت: این سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش پالایشگاه در بندرعباس به کار گرفته می‌شود و آورده ما در بندرعباس ۲۰ درصد خواهد بود و مابقی از این یوانس تأمین می‌شود. دکتر قدیری با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در اصفهان زیرمجموعه قراردادن ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان است، گفت: برای اولین‌بار ساخت مغز متفکر کنترل واحد را در دستور کار قرار دادیم و در واحد تصفیه نفت سفید که ۴۰ گوگرد را روزانه استحصال می‌کند نصب می‌شود. وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر از جوانان لیسانس به بالا در اصفهان را در این شرکت‌ها مشغول به کار می‌شوند، تأکید کرد: تلاش داریم مشکل بیکاری متخصصین و تحصیل‌کردگان اصفهان را در حد توان مرتفع کنیم.

ایجاد پردیس نفت و انرژی نقش‌جهان در بخش خصوصی برای اولین‌بار
وی با اشاره به ایجاد پردیس نفت و انرژی نقش‌جهان در بخش خصوصی برای اولین‌بار، خاطرنشان کرد: کارهای آراند دی اداره پژوهش و فناوری در این مجموعه در اصفهان پیگیری شده و تولیدات در خارج از مجموعه انجام می‌شود و ما حامی مالی خواهیم بود. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی در حال ساخت ۵۰ مدرسه در استان هستیم که از این تعداد ۶ مدرسه در شاهین‌شهر و یک مدرسه در میمه است، یک هزار و ۱۵۰ هکتار بادام آسکوپاریا سال گذشته کاشته شده و امسال هم دو هزار هکتار کاشت این درخت را در دستور کار داریم. وی با اشاره به کمک‌های پالایش‌ها به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق و نسخه‌ها به مجموعه علوم پزشکی کمک شده و ۵۰ میلیارد تومان هم در زمینه پرداخت حقوق معلمان حق‌التدریسی کمک کرده‌ایم. دکتر قدیری با بیان اینکه با محیط‌زیست یک قرارداد ۱۰۰ میلیاردتومانی برای حمایت از وحوش حیات‌وحش استان انعقاد کرده‌ایم، گفت: هر کدام از شرکت‌های ما یکی از وحوشی که محیط‌زیست اعلام کند را مورد حمایت قرار می‌دهد و تکثیر دو قلاده گربه وحشی را برعهده گرفتیم. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در رابطه اقدامات برای افزایش رضایت‌مندی کارکنان این شرکت، گفت: در نظرسنجی که دو ماه پیش توسط نیروی انسانی مجموعه انجام شد بیش از ۶۰ درصد از کارکنان شرکت کرده و ۹۴ درصد رضایت‌مندی داشتیم. وی ادامه داد: ۷۰۰ خانه در شهرک شهید منتظری خالی بود و تمام خانه‌ها در اختیار کارگران و کارمندان قرار گرفت.

برنامه‌های خوبی در بحث انضباط مالی و انضباط ارزی انجام داده ایم
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: برنامه‌های خوبی در بحث انضباط مالی و انضباط ارزی انجام دادیم و تلاش کردیم در راستای یک مجموعه تراز انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در زمینه بحث زنجیره ارزش، پتروپالایشگاه‌ها هیچ‌کس تا کنون وارد نشده بود و تمام اقدامات ما به‌خوبی در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: اولین شرکتی خواهیم بود که به همه اهداف خود تا سال ۱۴۰۵-۱۴۰۶ خواهیم رسید. وی با بیان اینکه خارج از استاندارهای سازمان محیط‌ زیست هیچ اقدامی نمی‌کنیم، اظهار کرد: ما بن‌بست‌های پدافند غیرعامل را حل کرده‌ایم . وی با اشاره به آتش‌سوزی سال گذشته پالایشگاه ادامه داد: ما هم اکنون ۱۰ خودرو آتش‌نشانی از خارج خریداری کردیم که ۱۴۰ متر پرتاب آب برای خاموش‌کردن آتش دارد و ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی در حال ایجاد در مجموعه است.

پالایشگاه قدیمی مربوط به ۵۰ سال پیش، در حال نوسازی است
دکتر قدیری با بیان اینکه پالایشگاه قدیمی ما که مربوط به ۵۰ سال گذشته است، در حال نوسازی است، گفت: تمام سیستم پنوماتیک این پالایشگاه به سیستم کنترل روز دنیا با تکنولوژی داخلی تبدیل می‌کنیم. وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما تبدیل‌شدن به ۵۰۰ شرکت برتر دنیا است، گفت: هدف‌گذاری ما این است به‌جای اینکه کشورهای دیگر را برای ما به‌عنوان الگو معرفی کنند، نمونه‌ای برای دیگر کشورها باشیم و ما به هر کسی که اطلاعات بخواهد بدون هیچ چشم داشتی با نگاه ملی می‌دهیم. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تأکید کرد: آلایندگی ما در شهر اصفهان یک‌صدم درصد و در استان اصفهان دو صدم درصد است؛ دو دستگاه سنجش در حال خریداری است که یکی از آن‌ها در پالایشگاه نصب و مانیتورهای آن در سراسر استان در برابر دید عموم قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه تمام کوره‌های ما به‌صورت آنلاین به محیط‌زیست وصل است، گفت: پنج آنالایزر ۲سال قبل با حضور آقای سلاجقه نصب شد تا هیچ‌گونه بی تی ایکس خارج از استاندارد در واحد وجود نداشته باشد. دکتر قدیری تأکید کرد: میزان آلاینده‌های ما در واحدهای جدید از واحدهای قبلی هم کم‌تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *