حرمت السادات نورانی-مازندران | نشست بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با خبرنگاران به مناسبت هفته صرفه جویی ( 25 لغایت 31 خرداد ) به منظور ارایه عملکرد و برنامه های در دست اجرا در سالن مرحومقلی زاده برگزار شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: در حضور استاندار با حاج اکبر ابراهیمی تفاهم نامه بزرگی برای رفع مشکلات شبکه فرسوده منعقد کردیم شامل اصلاح و بازسازی 448 روستا به میزان 1000 کیلومتر که در سال 1403 اجرایی می شود. برارزاده با اشاره به این که در مازندران سه میلیون و 200 هزار نفر جمعیت زیر ساخت داریم و باید برای این جمعیت آب تامین کنیم بیان داشت: با صبوری و گذشت مردم مازندران می توانیم میزبان خوبی برای 10 تا 20 میلیون نفر جمعیتی باشیم که وارد مازندارن می شود. مدیر عامل آبفا مازندران تصریح کرد: مازندران نیازمند نگاه ملی است، و خبرنگاران باید در این امر به شرکت آب و فاضلاب کمک کنند. برارزاده اظهار داشت: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به آب‌رسانی شد و در همین راستا برای مقابله با تنش آبی اقدامات مهمی شامل اصلاح ، توسعه و احداث 1930 کیلومتر خط انتقال آب ،حفر 52 حلقه چاه، احداث مخزن ذخیره به میزان 34 هزار متر مکعب و بهره مندی از 10 حلقه چاه پیزومتری و کشاورزی با ظرفیت تامین 223 لیتر بر ثانیه و هزینه 150 میلیارد ریال و همچنین بهسازی و مهندسی مجدد 131 حلقه چاه در سطح استان و افزایش توان تولید به میزان 2096 لیتر در ثانیه انجام شد. وی افزود: این عملیات منجر به صرفه جویی در هزینه ها به میزان 7 هزار میلیارد ریال شده است. مدیر عامل آبفا مازندران بیان داشت: مقاوم سازی و بهسازی 50 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در شهرهای ساری و قائمشهر با هزینه 300 میلیارد ریال انجام شد که در مقایسه با احداث مخزن جدید با همین ظرفیت 1500 میلیارد ریال در هزینه ها صرفه جویی به عمل آمد. برارزاده با اشاره به بهسازی ایستگاه های پمپاژ شهرهای قائمشهر و ساری و افزایش 400 لیتر بر ثانیه ظرفیت پمپاژ با صرف هزینه ای حدود 250 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت بیان داشت: در صورت ساخت و تجهیز ایستگاه های جدید در این دو شهر به سرمایه¬ گذاری در حدود هزار میلیارد ریال مورد نیاز بوده است. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اذعان داشت: از محل ظرفیت های اعتباری مندرج در قانون و خیرین 132 روستا با جمعیت 70 هزار نفر از نعمت آب شرب برخوردار می شود. برارزاده اعلام کرد: با توجه به ابلاغیه تنش آبی برای اجرای پروژه های تنش با پیمانکاران 7 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد نموده ایم که جهت رفع تنش آبی در استان به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد. مدیر عامل شرکت آبفا مازندران به برنامه ها ی در دست اجرا و مورد نیاز شرکت در بخش آب اشاره کرد و افزود: برای آبرسانی به 128 روستا در قالب 19 پروژه با اعتبار 3300 میلیارد ریال از محل اعتبارات فاز اول محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرارداد بسته شد. که برای تکمیل این طرح ها 4500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می باشد. برارزاده ادامه داد: برای 200 روستا در فاز دوم محرومیت زدایی با قرارگاه امام حسن مجتبی مبلغ تقریبی 13 هزار میلیارد ریال قرارداد بسته شد وی همچنین ادامه داد: جهت آبرسانی به 67 روستا در قالب 5 پروژه با اعتبار 65 میلیارد ریال از ظرفیت بنیاد برکت استفاده شد.
برارزاده اعلام کرد: به منظور بهره مندی از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام برای 150 روستای غیربرخوردار و دارای تنش آبی با برآورد اعتباری به میزان 400 میلیارد ریال پیگیری شد.
مدیر عامل شرکت آبفا مازندران به عملیات مربوط به فاضلاب اشاره کرد و افزود: در سطح استان 18 شهر دارای طرح اجرایی فاضلاب است که 63 هزار و 336 مشترک تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفتند. این مسوول به عملکرد شرکت در بخش فاضلاب در دولت سیزدهم پرداخت که شامل 43 کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب ، 5/7 کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب و 5002 فقره نصب سیفون و واگذاری 7هزار 434 فقره انشعاب فاضلاب می باشد. مدیر عامل شرکت آبفا مازندران اعلام کرد: جهت بهره مندی از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به میزان 5/371 میلیون یورو در مرحله تضمین تسهیلات از سوی بانک مرکزی پیگیری شد. برارزاده ادامه داد: برای بهره مندی طرح فاضلاب بابل به میزان 1000 میلیارد ریال پیگیری تبادل تفاهم انجام شد. این مسوول با اشاره به این که برای احداث تلمبه خانه فاضلاب کاظم بیگی شهر بابل 400 میلیارد ریال هزینه شد اظهار داشت: برای تکمیل تلمبه خانه های فاضلاب شهید صالحی و بحر ارم شرقی و غربی 800 میلیارد ریال هزینه در برداشت. مدیر عامل شرکت آبفا مازندران اعلام کرد: در شهرهای تنکابن و نوشهر و چالوس و محمودآباد و بابل و بابلسر و فریدونکنار و قائمشهر و ساری و جویبار و نکا و بهشهر و گلوگاه اجرای شبکه فاضلاب به طول تقریبی 50 کیلومتر انجام شد. برارزاده در پاسخ خبرنگار ایده روز در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین آبرسان بیان داشت: در حضور استاندار با حاج اکبر ابراهیمی تفاهم نامه بزرگی منعقد کردیم برای رفع مشکلات شبکه فرسوده شامل اصلاح و بازسازی 448 روستا به میزان 1000 کیلومتر که در سال 1403 اجرایی می شود. این مسوول اذعان داشت: در سالهای 1401 و 1402 حدود 500 کیلومتر لوله از خیر بزرگ آبرسان حاج علی اکبر ابراهیمی برای روستاهای منطقه محروم گرفتیم . وی ادامه داد: مجمع خیرین آبرسان را در نیمه دوم 1401 تشکیل دادیم اقدامات خوبی توسط این مجمع انجام شد. احداث مخزن500متر مکعبی سیمرغ، حفر چاه و تجهیز در شهرستان سیمرغ بخشی از کارهای در حال اجرا این مجمع می باشد. مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران بیان داشت: از طریق مجمع خیرین آبرسان با خیر آبرسان ناییج پور تفاهم نامه برای احداث 13هزار متر مکعب مخزن در شهرستان نور بستیم که در سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید. وی تصریح کرد: برای احداث 6 باب مخزن در شهر بلده با خیر آبرسان شاه حسینی تفاهم نامه منعقد کردیم که عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *