حق آلایندگی صرف پروژه های عمرانی شهر شده است

معصومه عامری -خوزستان | شهردار اهواز در برنامه زنده سرزمین فرصتها در رابطه با آسفالت معابر شهر اهواز عنوان کرد: اهواز ۳۰ میلیون مترمربع معبر و فضای عمومی شامل میدان، پیاده رو، فضای سبز و… دارد که در کارشناسی های سال ۱۴۰۰ یک سوم آن را دیدیم که باید مورد توجه قرار گیرد و ۱۰ میلیون مترمربع آن هدفگذاری شد. هم اکنون ۱۰ الی ۱۲ محله بطورکامل آسفالت شده واراده ما بر ۱۰۰ درصد تحقق آن است که تا آخر امسال ۷۰ درصد انجام می شود. کما این که ۳۰ درصد در سال گذشته صورت گرفته و در سال جاری هم ۴۰ درصد آن محقق خواهد شد.

اهواز به کارون زنده است و با این رود بیشتر می تواند احیا شود
شهردار اهواز در خصوص زیباسازی کارون عنوان کرد: خدا را شکر کارون به عنوان یک موهبت الهی و یک عنصر محرک توسعه در شهر اهواز قرارگرفته و مورد مهر و عطوفت مردم این شهر است اهواز به کارون زنده است و با این رود بیشتر می تواند احیا شود و یکی از جذابترین شهرهای کشور و حتی دنیا برای گردشگری شود.
هرچقدر دخالت طرح و توسعه و کار عمرانی در این عنصر طبیعی کمتر باشد به اصالت خود پایبندتر خواهد بود و بهتر حفظ می شود. اما آنچه در این مدت برای ما درمورد کارون مطرح بود، بحث ساماندهی فضای سبز حاشیه کارون بود. کارون حدود ۱۷ کیلومتر از ابتدای ورود به شهر تا خروج از آن طول دارد(در سمت شرق و غرب جمعا ۳۴ کیلومتر) که ۳۰۵ هکتار بخش فضای سبز آن است. ۵ هکتار آن به عنوان پارک ریحانه به بهره برداری رسید. ۱۵ هکتار از سمت پل ششم تا نخلستان در حال کار است که امیدواریم تا سه چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد. ۱۸ هکتار در شمال شرق اهواز آماده کلنگ زنی است.

۷ کیلومتر از دیواره هایی که بعنوان سیل بند بود نرده گذاری شده است
همه ارکان حاکمیت در استان نظرشان برای احیای فضای سبز کارون واقعا جدی بوده ما هم بعنوان وظیفه وتکلیف کارون را در برنامه هایمان قراردادیم. از ۹ پل کارون هم ۷ پل آن روشن است و اراده و نظرمان رساندن کارون به جایگاهی است که گلایه مندی از باب اینکه اهواز جایی برای تفریح مردم ندارد، نداشته باشیم. متاسفانه به دلیل افزایش هزینه های جاری نسبت به عمرانی امکان استقرار شبکه آب خام، لوله کشی فضای سبز و سیستمهای آبپاشی اتوماتیک و خودکارتا کنون نبوده.

به زودی سمیناری با موضوع شهربازی بزرگ اهواز برگزار خواهیم کرد
امینی در خصوص عدم وجود مکانهای تفریحی و شهر بازی در شهر اهواز اظهار کرد: زمینی را در مهرشهر به سرمایه گذار خصوصی جهت احداث شهربازی معرفی کردیم و یکشنبه هفته آینده هم سمیناری با همین موضوع شهربازی بزرگ اهواز خواهیم داشت.
پارکی در منطقه مرکزی شهر داریم به نام پارک حجاب که ۱۷ سال در اختیار شهرداری نبوده که حکم قضایی برای آن صادر شد و به شهرداری واگذار شد. طرحی برای این پارک پیش بینی شده که بعنوان یک پارک نوستالژی برای مردم اهواز پیمانکار برای آن انتخاب شده و تجهیز کارگاه آن شروع شد و یک باغ وحش مصنوعی برای آن پیش بینی کردیم. یعنی گونه های جانوری با ابعاد و اندازه واقعی در آنجا مستقر می کنیم. هرچند لطف واقعی آن چیز دیگری است اما جاذبه ی خوبی برای شهر می شود و مشکلات نگهداری و … را ندارد.

حق آلایندگی صرف پروژه های عمرانی شهر شده است
شهردار اهواز در پایان در مورد حق آلایندگی که وارد اهواز شده، یادآور شد: حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان بوده که صرف پل چهارشیر، پل چمران، پل شهدای غزه در میدان جمهوری اسلامی که تا ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد، شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *