دعوت مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان کهگیلویه وبویراحمد از مردم برای ترویج فرهنگ وقف منفعتی در استان

مدیرکل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام ۱۶ ربیع‌الاول روز وقف و آغاز هفته وقف ،از مردم استان دعوت نمود هفته وقف را فرصتی برای شرکت در امور خیریه و وقف اموال خود در جهت کمک به مردم نیازمند استان بخصوص جوانان بدانند و به واقفین استان بپیوندند
وی گفت: از رسانه ها انتظار همیاری بیشتر در جذب خیرین و واقفین با نیات مختلف بخصوص نیت منفعتی برای کمک به جوانان در امور تحصیلی، ازدواج و مسکن داریم.
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی از تنوع خدمات در اوقاف و امور خیریه در امور مختلف فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و آموزشی و …در سطح استان نام برد ،

وی گفت: اوقاف مجری مسابقات قرآن کریم است که در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن امسال ۸۰۰ نفر علاقمند و پژوهشگر قرآنی در رشته‌های مختلف قرآن شرکت کردند که توسط داوران بین‌المللی و بومی و غیربومی از استان‌های تهران و اصفهان داوری و ۳۰ نفر به مسابقات استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری برنامه‌ها در اعیاد مختلف دینی اشاره و عنوان کرد: مراسمات دینی در ۳۵ تا ۴۰ بقعه متبرکه توسط مبلغین بومی در بعضی مناطق استان و روحانیونی از قم با برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی را برگزار می‌کنند
نصیر‌الاسلامی، گفت: در سال گذشته در راستای نیات واقفین خیراندیش، اوقاف ۱۴۱ میلیون تومان هزینه فقرا و ایتام و نیازمندان پرداخت کرد ، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در مساجد و بقاع متبرکه هزینه و از محل نذورات و وقوفات ۲ میلیارد هزینه شد ، ۱۳۰ میلیون تومان برای برنامه های روضه خوانی و سخنرانی هزینه شد.

این مسئول عنوان کرد: در زمینه ازدواج و تهیه جهیزیه و اسکان زوج‌های جوان نیازمند واقفین هستیم

نصیرالاسلامی افزود: ساخت یک مرکز درمانی خیرساز با همکاری جراح برجسته استانی دکتر ملک‌حسینی در روستای امامزاده قاسم(ع) آغاز شده و امیدواریم بزودی تکمیل شود.

وی افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید، توزیع ۴۰۰بسته لوازم‌التحریر به ارزش یک میلیون و دویست هزارتومان برای دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد و به کارگران شهرداری مارگون تحویل داده شد.

نصیرالاسلامی از همکاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در ساخت چندین چشمه سرویس بهداشتی در بقاع متبرکه گردشگرپذیر استان تقدیر نمود چرا که طهارت پیش نیاز عبادت است.

وی عنوان کرد: در بحث فرهنگی اوقاف، در جوار آستان مقدسه امامزاده‌ها از مبلغین بومی و غیر بومی برای ترویج احکام دینی استفاده می کند و بومیان مورد تایید اوقاف برای تبلیغ دین احکام قرآن و کمک به مردم منطقه و زوار بقاع متبرک منزل در اختیار دارند.

نصیرالاسلامی با اشاره به موقوفه البرز یکی از موقوفه علمی که هرساله به نیت واقف، از نخبگان کشوری در زمینه علم تجلیل می‌شود گفت: امسال از آقای دکتر ملک حسینی استاد برجسته و پدر پیوند کشور تجلیل شد.

وی مصداقی از خدمات عمرانی ساخت زائر سرا در امامزاده شاه غالب به زیربنای ۷۰۰متر مربع و ساخت دیوار حائل در سید امامزاده علی ورفع مشکلات حادث شده در اثر سیل و ایجاد چاله به کمک معاونت عمرانی استانداری و میراث فرهنگی استان و هیات امنای این امامزاده و همچنین هزینه دو میلیارد تومانی برای ساخت و سازهای عمرانی بی بی زهرا خاتون نام برد.

نصیرالاسلامی در خصوص پروژه وقفی مرکز استان با اشاره به توقف سه ماهه این پروژه بدلیل عبور برق فشار قوی بالای این بنا گفت: پارکینگ ساختمان در طبقات مهیاست ولی بدلیل نداشتن پایان کار از نظر فنی بلا استفاده است، که امیدواریم با انتقال برق فشار قوی بتوانیم سریع تر پروژه را به اتمام برسانیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: یکشنبه اول مهر به عنوان وقف؛ اقتصاد پایدار و رشد تولید در نظر گرفته شده، که متناسب با شعار سال و اقدامات سازمان اوقاف در حوزه‌های اقتصادی است. دوشنبه دوم مهر به نام وقف؛ اخلاق و معنویت، تکریم واقفین و خیرین نام‌گذاری شده است. سه‌شنبه سوم مهر به نام وقف؛ حمایت از خانواده، اشتغال‌زایی و ترویج فرهنگ اسلامی در نظر گرفته شده است. روز چهارشنبه هم به نام وقف؛ سلامت جامعه و حمایت از دانش بنیان‌ها نام‌گذاری شده است. روز پنج شنبه به نام وقف؛ امامزادگان، گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت است.

این مسئول فرهنگی در پایان به آخرین روز از هفته وقف اشاره کرد و گفت:همایش تجلیل از واقفین با عنوان همایش «یاوران وقف» برگزار می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *