رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد :

برگزاری اجلاسیه ۹۰ شهید دانشجو و استاد دانشگاه علوم پزشکی در یاسوج

دکتر سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیس کمیته اساتید دانشجویان و دانشگاهیان کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، در نشست با خبرنگاران از برگزاری اجلاسیه دانشگاهیان و شهدای دانشجو، در ۸ آبان ماه از ساعت ۹ در گلزار شهدای یاسوج خبر دادو افزود :پذیرای هم استانی های عزیز می باشد.
جاودان سیرت با بیان اینکه ۹۰ شهید دانشجو در استان داریم اظهار داشت : تجدید بیعت و تجدید عهد مجدد با آرمان‌های شهدا یک ضرورت است.
وی از حضور مداحان و سخنرانان ملی در این اجلاسیه خبر داد و گفت: اجلاسیه با حضور اعضای هیئت علمی، دانشجویان و دانشگاهیان استان برگزار می‌شود.
جاودان سیرت با بیان اینکه رشادت‌ها و شجاعت‌های دلاورمردان استان در حافظه تاریخی دوران دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است، اذعان داشت: این دلاوری‌ها به عنوان افتخارات استان محسوب می‌شود.
رئیس کمیته اساتید دانشجویان و دانشگاهیان کنگره ملی شهداء استان با اشاره به اینکه جهاد رزمندگان بر اساس ارزش‌های دینی و ملی فرزندان ایران شکل گرفت، تصریح کرد: این حرکت سبب تثبیت ارزش‌ها شد.
دکتر جاودان سیرت در ادامه به محوری ترین اهداف شهدا در جهاد با دشمن اشاره کرد و افزود: دفاع از دین و عقیده به عنوان یک وظیفه الهی که بر عهده شیعه قرار داده شده است از مهمترین پارامتر های جهاد و ایثار شهداء به شمار می رود.
وی همچنین گفت: حمایت از مستضعفان و اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و ستم در کنار آزادی و عزت انسان‌ها، از محورهایی بود که برای نجات ملت‌ها از ظلم و استبداد طی دوران دفاع مقدس ترسیم شد.
دکتر جاودان سیرت با بیان اینکه رزمندگان و شهدا با پیروی از آموزه های اهل بیت پا به عرصه میدان گذاشتند تاکید کرد: رشادت‌های دوران دفاع مقدس با الهام از فرهنگ عاشورا شکل گرفت.
وی از تحقق ۲ یادواره بزرگ در راستای اجلاسیه شهدای دانشجویی و دانشگاهیان خبر داد و گفت:خوشبختانه این یادواره ها با استقبال بسیار خوب و مفید فایده جامعه دانشگاهی مواجه بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از دیگر موارد مورد تاکید در دستور کار اجلاسیه هست، اظهار داشت: خوشبختانه در این زمینه نیز ستاد دانشگاه های استان به نحو احسن این اقدام را اجرایی و با خانواده این عزیزان دیدار و دلجویی نمودند.
دکتر جاودان سیرت ادامه داد: تولید محتواهای فرهنگی و هنری در راستای ارج نهادن به مقام شهدا و معرفی آنها به جامعه از دیگر اقدامات مهمی بود که در اجلاسیه شهدای دانشجو و استاد انجام گرفت.
وی خاطرنشان کرد: تالیف کتاب جیبی، کتاب تاریخ شفاهی و کتاب عملکرد سازمان بهداری در زمان جنگ را در دستور کار این اجلاسیه خواهیم داشت که خوشبختانه بخش عظیمی از این کتاب ها تالیف و تعدادی در مرحله تدوین هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: راه اندازی سایت کنگره شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، نامگذاری اماکن، کلاس ها و دانشگاه ها به نام معظم شهدا از دیگر اقدامات در دستور کار اجلاسیه است.

رئیس کمیته اساتید دانشجویان و دانشگاهیان کنگره شهدا استان در پایان به نقش خبرنگاران در ارج نهادن به قداست شهدا اشاره کرد و گفت: می طلبد رسانه ها در ارتباط با نهادینه کردن فرهنگ ایثار و جهاد تا جایی که می توانند قلم زنی کنند و جامعه را به سمت آگاهی بخشی سوق دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *