سید محمد قیصری – ایده روز – دولت سیزدهم تلاش زیادی در راستای اصلاحات در سیستم مالیات ستانی و عادلانه و هوشمند کردن آن انجام داد و به کمک همین اقدامات، ساختار بودجه ریزی کشور نیز اصلاح شد

ابراهیم نجفی نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه اصلاح نظام مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی در کشور گفت: دولت سیزدهم تلاش زیادی در راستای اصلاحات در سیستم مالیات ستانی و عادلانه و هوشمند کردن آن انجام داد.
وی در ادامه بیان کرد: هدف از این اقدامات این بود که فراریان مالیاتی و مشاغل دانه درشتی که در کشور وجود دارند شناسایی و از آنها مالیات عادلانه و متناسب با درآمدشان اخذ شود تا بار مالیاتی بر دوش بخش شفاف اقتصاد که درآمدشان مشخص است نباشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به ضرورت تغییر ساختار بودجه به سمت درآمدهای پایدار، این اصلاحات انجام شد تا میزان تحقق درآمدهای مالیاتی به ۱۰۰ درصد برسد. در همین سال جاری دو هزار و ۶۰۰ هزار همت منابع و مصارف عمومی دولت است که در این راستا یقیناً درآمدهای مالیاتی ما که هزار و ۱۰۰ همت است و ۵۸۰ هزار میلیارد درآمدهای نفتی ما است و بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان درآمدهای انتشار اوراق و بخش زیادی از اعتبارات ما در حوزه خودروسازی و اصل ۴۴ است.این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: سرجمع این درآمدها باید به منابع و مصارف عمومی بودجه برسد. در این راستا بخش اعظم بودجه ما را مالیات تأمین می‌کند و هر چه قدر وابستگی ما به نفت کمتر باشد اگر ما بحث تحریم و افزایش قیمت دلار را داشته باشیم نمی‌تواند به میزان زیادی روی بودجه اثر گذار باشد و منجر به تورم می‌شود.
این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: در این شرایط ما باید به سمت درآمدهای پایدار مالیاتی حرکت کنیم. مالیات هم در مجلس و در سال ۱۴۰۲ قبل ۸۰۰ هزار میلیارد وصول شد و سال ۱۴۰۳ به میزان هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد درآمد مالیاتی در نظر گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *