شاخص های بهداشت آب آشامیدنی استان اصفهان عالی اعلام شد

صدیقه مدنی پور -اصفهان | مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: شاخص های بهداشت آب شهرها و روستاهای استان بر اساس گزارش اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در وضعیت عالی اعلام شد.

حسین اکبریان با بیان اینکه کیفیت آب شرب استان اصفهان همواره جز خط قرمز های این شرکت محسوب می شود، گفت: این شاخص ها بر اساس درصد مطلوبیت کلر، کدورت و میکروبی در شهرها و روستاهای استان از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی و بر اساس گزارش اعلام شده، آبفای استان اصفهان رتبه عالی را در دو بخش شهری و روستایی کسب کرده است.
مدیرعامل آبفای استان اصفهان تعامل و مشارکت شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی در پیاده سازی و اجرای برنامه ها و شاخص های کیفی آب در سامانه های آبرسانی شهری و روستایی و نوسازی سامانه های گندزدایی را مهم ترین اقدام در دستیابی به مطلوبیت شاخص های کیفی عنوان نمود.
وی با تاکید بر اهمیت پایش های مستمر آب آشامیدنی افزود: در سال 1402، 648 هزار آزمون کیفی از طریق ۳۳ باب آزمایشگاه فیریکوشیمیایی، میکروبیولوژی و ریزآلاینده های معدنی آب انجام شد و آزمایشگاه مرکزی شرکت آبفای استان اصفهان یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه های آب در سطح کشور بوده که دارای استاندار ۱۷۰۲۵ است و صحت و دقت نتایج آن، اعتبار لازم را در مجامع علمی دارد. اکبریان با بیان اینکه 11 باب آزمایشگاه میکروبی و‌شیمیایی در سطح استان نیز دارای گواهینامه ۱۷۰۲۵می باشند و این استاندارد در آنها استقرار یافته، ادامه داد: در سال گذشته 620 هزار آزمون کلرسنجی، بیش از 17 هزار مورد آزمون میکروبی، بیش از 3 هزار مورد آزمون فیزیکو شیمیایی و ۱۵۰۰ مورد آزمون فلزات سنگین بر روی نمونه های آب شبکه و مخازن انجام شده است. مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: نظارت و پایش های لازم هر روزه توسط کارشناسان کنترل کیفی در سطح استان بر روی آب منابع و مخازن و شبکه برای تضمین کیفیت آبی که در اختیار هم استانی های عزیز قرار میگیرد، انجام‌ می شود.
گفتنی است که معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی گزارشی عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در دستیابی به مطلوبیت شاخص های بهداشت آب را مورد تقدیر قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *