عذاری اهوازی: تولید و حفظ آن مانند حفظ امنیت است

معصومه عامری – خوزستان | نشست بررسی چالش‌های بخش حراست با حضور عبدالله‌ عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، جعفر معتمدفر معاون حراست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی نفت ایران به همراه معاونین، مصطفی سواری رئیس حراست شرکت نفت و گاز اروندان و مدیران و روئسا این شرکت برگزار شد.

جلسه بررسی چالش های بخش حراست با حضور عبدالله عذاری اهوازی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، جعفر معتمدفر معاون حراست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی نفت ایران به همراه معاونین، مصطفی سواری رئیس حراست شرکت نفت و گاز اروندان و مدیران و روئسا این شرکت برگزار شد. در این جلسه عبدالله عذاری اهوازی با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: طبق آمار مطرح شده درصد چشمگیری از قاچاق در حوزه شهرهای تاسیساتی شرکت نفت و گاز اروندان کاهش یافته که آن را مدیون اشتغال بومی می‌دانیم که این موضوع باعث افزایش امنیت در این منطقه شد. وی افزود: در سال ۱۴۰۰ کارخانه اسکیدمونتد با ظرفیت ۵۰ هزار بشکه به دست یک شرکت ایتالیایی بود که بابت هر بشکه نمک زدایی یک دلار دریافت می کرد که در ماه به ۱.۵ میلیون دلار می رسید که طی اقداماتی با کاهش و سپس خرید کارخانه مبلغ قابل توجهی صرفه جویی ارزی شد. مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به اینکه تولید و نگهداشت مانند نگهداشت امنیت است، اضافه کرد: در گذشته روزانه ۷۰ میلیون فوت مکعب گاز همراه مشعل در دارخوین می سوخت که با اقدامات ما به ۵ میلیون رسید؛ جلوگیری از این تهدید به نوعی حراست از محیط زیست است. وی با اشاره به ۲ هزار حافظ قرآن تحت حمایت این شرکت گفت: کار فرهنگی در شهرها و روستاهای حوزه تاسیساتی یک کار امنیتی برای جلوگیری از نفوذ آلودگی های فرهنگی و فرقه های انحرافی به منطقه است که نتیجه اقدامات ارزنده رییس روابط عمومی و مسئول دارالقرآن این شرکت است. عذاری اهوازی نگاه خود به حراست و امنیت را متفاوت توصیف کرد و ایجاد آن را نیازمند توجه به تمامی حوزه ها دانست که به نوعی با هم ارتباط مستقیم دارند. در ادامه جعفر معتمدفر با اعلام اینکه حراست شرکت ملی نفت ایران در کنار شرکت نفت و گاز اروندان و دیگر شرکت های تابعه است، گفت: واگذاری توسعه میدان نفتی بند کرخه برای اولین بار به شرکت نفت و گاز اروندان نشان دهنده توانایی، امنیت آن و حراست این شرکت از سرمایه های ملی است. وی بیان کرد: اقدامات مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برای استخدام افراد بومی محلی باعث کاهش تهدیدها، ایجاد امنیت و کاهش قاچاق شد که جای تقدیر دارد. معاون حراست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی نفت ایران نگاه حراست را بر پایه اعتماد دانست که از افزایش تولید و جلوگیری از نگاه های سلبی به حراست حمایت خواهد کرد.
مصطفی سواری رئیس حراست شرکت نفت و گاز اروندان گفت: در گذشته معاونت های حراست این شرکت غیر فعال بود که با یک نگاه جدید نسبت به فعال سازی تمامی بخش ها اقدام کردیم و کار از فرد گرایی خارج شده و برای هر کس نقش و مسؤلیت اجرایی طرح ریزی شد.
وی افزود: با رویکرد حراست اجتماعی کار خود را آغاز کردیم که با استقبال ویژه ای روبرو شد و صحبت های همه را برای ایجاد یک حراست پویا شنیدیم و به سوی این افق روشن در حال حرکت هستیم. سواری لازمه یک حراست موفق را ارتباط با بدنه شرکت دانست و ادامه داد: حراست باید همیار مردم و مسئولین باشد، تمام تلاش ما این بود نگاه های منفی از حراست برداشته و چهره جدیدی از آن را به مردم منطقه و شرکت نشان دهیم و خود را حامی و دوستدار آنان بدانیم.
وی همچنین به همکاری مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان اشاره کرد و این تحول عظیم را مدیون حمایتهای وی دانست و در ادامه برخی اقدامات انجام شده در بخش های حراست شرکت را تشریح کرد. در این جلسه دیگر مدیران و معاونین معاون حراست و مدیرکل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی نفت ایران به بیان نکته نظرات و تقدیر از عملکرد حراست شرکت نفت و گاز اروندان پرداخته و همچنین بررسی چالش های حراست و راهکارهای برون رفت از آن ها را مورد بررسی خود قرار دادند. گفتنی است؛ پیش از این جلسه نیز از بخش های مختلف منطقه نفتی دارخوین بازدید به عمل آمد و ضمن دیدار با جمعی از کارکنان در جریان روند تولید این کارخانه قرار گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *