مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی در خنداب به بهره برداری رسید

آرش عبدی – مرکزی | با حضور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، استاندار مرکزی و جمعی از مدیران استان مرکزی مدرسه سه کلاسه ویژه استثنایی (مهر ایران یک)در شهر خنداب به بهره برداری رسید

در آئین افتتاحیه مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران سعیدشمسی نژاد ضمن خیر مقدم از مسئولین و استاندار مرکزی و تبریک هفته فرهنگی اراک بیان داشت : بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور با پرداختی بیش از ۴ و نیم میلیون تسهیلات در سال به عنوان بزرگترین بانک کشورشناخته شده است وی با تاکید بر مشارکت اجتماعی صورت گرفته از سوی بانک مهر ایران خاطرنشان ساخت: بانک مهر ایران طی ادوار مختلف ثابت کرده است که تنها در راستای تامین مالی و اعتباری حرکت نمی کند و همواره در عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت داشته است سعید شمسی‌نژاد با اشاره به دانش آموزان حاضر در مراسم بیان کرد: آینده ایران اسلامی به برکت تلاش شما دانش‌آموزان محقق می‌شود و اگر بخواهیم کشور رشد و توسعه پیدا کند راهکار آن استفاده از ظرفیت علمی و آموزشی است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این آیین، گفت: اراده دانش‌آموزان در سنگر علم و دانش می‌تواند ایران اسلامی را به جایگاه برتر و عالی در حوزه علم و دانش برساند و موفقیت و آینده ایران به برکت تلاش شما حاصل می‌شود. وی با اشاره به همت و تلاش والای دانش آموزان مدارس استثنایی تاکید کرد: هرچند دانش آموزان نقصی در بدن دارند ولی اراده آنها همیشه نشان داده که به جایگاههای بلندی در سطح کشور می رسند و این مسئله بدون شک باعث افتخار همه تلاش گران برای آنها است استاندار مرکزی با حضور در آئین افتتاحیه مدرسه ۳ کلاسه استثنایی مهر ایران بیان داشتند :که از بین بانک های کشور بانک مهر ایران از برترین بانک کشور و مردمی ترین بانک شناخت شده است . وی در ادامه افزود که اقدامات خوبی در سطح مدارس استان مرکزی انجام شده که در شهرستان خنداب با تلاش و هم افزایی بین مجموعه های مختلف از جمله مردم ،خیرین و ادارت مدرسه استثنایی مهر ایران ساخته شد که این هم افزایی مسیر پیشرفت را با سرعت مضاعف تری طی کرد. فرزاد مخلص الائمه اظهار داشت: امروز شاهد توفیقات بسیار خوبی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی هستیم و باعث افتخار است که توفیقات معلمان و دانش آموزان را جهت آگاهی بخشی به جامعه منعکس می کنیم. وی ادامه داد: همیشه کلمه معلولیت در اذهان به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و این می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند. اما معلولان در سراسر دنیا، بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست. لازم به یادآوری است که این مدرسه سه‌کلاسه ۱۳۶ متر مربع زیربنا دارد و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک مهر ایران به مدت سه ماه ساخته شده است. مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان مرکزی هم گفت: مدرسه سه کلاسه شهرستان خنداب در مساحت 136 متر مربع و مجموعاً پنج میلیارد تومان با مشارکت بانک مهر و نوسازی مدارس ساخته شده است، مدت تفاهم‌نامه برای این پروژه هفت ماه بود اما با سرعت و طی چهار ماه ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است. لنجابی با بیان اینکه شهرستان خنداب امروز بهترین افتتاحیه را تجربه می‌کند، گفت: 58 دانش آموز استثنایی در شهرستان خنداب در حال تحصیل هستند که 40 دانش آموز در این مدرسه و 18 دانش آموز در یکی از روستاها مشغول به تحصیل هستند. این دانش آموزان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کردند و برای مقاطع بعدی دچار مشکل بودند که در یکی از همایش‌ها وعده ساخت یک مدرسه در استان مرکزی داده شد که در نهایت این وعده در قالب ساخت دو مدرسه محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *