معاون حمل‌ونقل و‌ ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری اصفهان به ۹۰۸ دستگاه می‌رسد

معاون حمل‌ونقل و‌ ترافیک شهرداری اصفهان گفت: تعداد اتوبوس‌های درون‌شهری اصفهان همزمان با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید به ۹۰۸ دستگاه می‌رسد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسین حق‌شناس صبح روز 21 شهریورماه در آیین آغاز ستاد مهر شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری در آستانه سال تحصیلی نسبت به خرید ۲۱ دستگاه موتورسیکلت برای پلیس راهور و راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه نسل چهار، مجهز به قفل هوشمند که روند ثبت‌نام آن‌ها نیز به‌صورت هوشمند انجام می‌شود، اقدام کرده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات، نصب گیره‌های دوچرخه برای ۳۰۰ مدرسه، ایستگاه مترو و اتوبوس و بازسازی دوچرخه‌های قدیمی است که تعدادی از آن‌ها به سیستم هوشمند دوچرخه اضافه شده و تعدادی نیز در اختیار دانش‌آموزان مقطع متوسطه پسرانه در مناطق کم‌برخوردار قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و‌ ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری همچنین ۱۰ اسکوتر برقی در اختیار پلیس راهور قرار داده تا بتواند برای اعزام نیروهای پلیس به مراکز پرترافیک شهر از این اسکوترها بهره‌مند شود.

وی اضافه کرد: تجهیز سالن مانیتورینگ پلیس راهور و بازسازی ۸۸ دستگاه اتوبوس شهری برای مهرماه که تعداد کل اتوبوس‌های ناوگان را به تعداد ۹۰۸ دستگاه می‌رساند، از دیگر اقدامات مذکور است.

اقدامات شهرداری اصفهان در حل چالش‌های ترافیکی شهر، قابل توجه است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز گفت: چالش‌های ترافیکی شهر اصفهان در جلساتی با بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان بررسی شده و از سال گذشته، اقدامات قابل‌توجهی درخصوص حل این چالش‌ها انجام شده است.

سرهنگ علی‌اصغر زارع افزود: ایجاد سامانه خودکار ثبت تخلفات، تهیه و تجهیز ۲۱ دستگاه موتورسیکلت، احداث سه ایستگاه پلیس راهور و تجهیز ۲۵ نقطه شهر به سایه‌بان پلیس، بخشی از اقداماتی است که با حمایت شهرداری انجام شده است.

وی تاکید کرد: به‌روزرسانی و افزایش دوربین‌های ثبت تخلف در شهر، اجرای پویش ارتقای فرهنگ ترافیک و ساماندهی موتورسواران و همچنین نصب نیوجرسی در بزرگراه‌های شهر، از دیگر اقدامات شاخص شهرداری در امور ترافیکی و حمل و نقل است.

اصفهان کمترین مشکلات را در زمینه حمل‌ونقل دانش‌آموزی دارد

سرپرست اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان هم اظهار کرد: امسال در شهر اصفهان ۳۸۰ هزار دانش‌آموز دوره تحصیلی خود را از مهرماه سال جاری آغاز می‌کنند.

امینه طباطبایی با بیان اینکه خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان اداره آموزش و‌ پرورش استان با سایر دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: استان اصفهان از جمله استان‌هایی که از کمترین مشکلات در حوزه حمل‌ونقل دانش‌آموزی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی از ارکان مهم حل معضلات ترافیکی است که شهرداری تلاش خوبی نیز در این زمینه داشته است.

راه‌اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلفات باری شهر اصفهان برای نخستین بار در کشور

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان هم در این آیین اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلفات باری از پروژه‌های شاخص سازمان حمل‌و‌نقل بار است که با مبلغی بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال برای نخستین بار در سطح کشور اجرا شد.

علی عبداللهی افزود: کاهش نیروی انسانی و امکان رصد تعداد قابل ملاحظه‌ای از خودروهای باری درون شهری از مزایای اجرای این پروژه است.

وی اضافه کرد: مرکز مانیتورینگ و پایش تصویری مراکز معاینه فنی شهر اصفهان دیگر پروژه شاخص سازمان است که با  ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است. این پروژه یک طرح محیط زیستی به شمار می‌رود و با راه‌اندازی آن گام مؤثری برای حفظ محیط زیست و کنترل خودروهای آلاینده در سطح شهر برداشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *