مهندس سلطانی از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه نجما در مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری خبر داد

صدیقه مدنی پور – اصفهان | مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: ۹۵ درصد برنامه‌های طرح توسعه فیبرنوری مخابراتی(نجما) عملیاتی شده است و تاکنون انحرافی از برنامه نداشته ایم، اگرچه پیشرفت کار در استان‌ها متفاوت است

به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه چهارمحال و بختیاری ، مهندس سلطانی ، مدیرعامل مخابرات ایران در نشست با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری که روز شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد ، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه فرمانده مقاومت، گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباط بسیار مهم و تاثیرگذار بر دیگر حوزه‌ها اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است. مدیرعامل مخابرات ایران ادامه داد: حوزه فناوری و اطلاعات نقش مهمی در تولید ناخالص ملی مانند دیگر کشورها دارد و باید در کشور ایران هم مورد توجه جدی قرار بگیرد.وی افزود: بیش از ۵۰ سال خدمات ارتباطی در کشور انجام شده است و هم اکنون اراده بر این است که با پشت سرگذاشتن مسائل و مشکلات به دوران طلایی ارتباطات برسیم. هم اکنون ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکت مخابرات ایران مشغول به کار هستند و همین تعداد هم بازنشسته این شرکت وجود دارد. وی با بیان اینکه در طی سه سال گذشته سعی شده است، پروژه‌های دانش‌بنیان و توسعه زیرساختی ارتباطات در کشور متوقف نشود، گفت :طرح توسعه فیبرنوری مخابراتی(نجما) در ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع شد و طبق برنامه، چهارمحال و بختیاری جلو رفته و کارها انجام شده است. مهندس سلطانی اذعان داشت: در ارزیابی شرکت‌های مخابرات سال گذشته بیش از ۲۰ شاخص برای استان‌ها وجود داشت و چهارمحال و بختیاری رتبه‌ی پنج کشوری را کسب کرد که نشان از رقابت با استان‌های بزرگ دارد. این استان با کمترین امکانات بهترین کارهای ارتباطی را انجام داده و در بحث توسعه زیرساخت‌ها موفق عمل کرده است.وی با اشاره به مزاحمت سایت‌ها در سلامتی مردم، اذعان کرد: تاکنون طرحی علمی که ایجاد سایت‌ها باعث بیماری سرطان می‌شود گفته نشده و فقط به صورت شایعه مطرح است.مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: هدف‌گذاری پروژه نجما این بود که تا پایان سال جاری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از خدمات اینترنت پرسرعت این طرح برخوردار شوند و همچنین تعداد ترمینال‌های فیبر نوری که برای منازل، کسب و کارها و شهرک‌های صنعتی نصب می‌شود از مرز ۱۰۰ هزار تا گذشته است که در کنار پروژه نجما طرح «UNSP» در دستور کار وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد و همزمان با نجما در حال پیشرفت است.مهندس سلطانی، با بیان اینکه ۱۰۰ سایت به ۵G ارتقا یافته و همین تعداد هم در دستور کار قرار دارد.عنوان کرد: از سال گذشته طرح طوبی برای یک استان به صورت آزمایشی در حال اجراست به این معنا که در بخش‌های سیار و ثابت همه فناوری‌های قدیمی کنار گذاشته می‌شود و بروز می‌شوند. در این سفر یکروزه ،مهندس سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن دیدار با با سردار اکبری فرمانده تیپ قمربنی هاشم استان چهارمحال و بختیاری ، در بدو ورود به استان وآغاز سفر با حضور در گلزار شهدای شهرکرد با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کردند. وی همچنین پیرامون مسائل حوزه کارکنان و بازنشستگان با بازنشستگان و شورای صنفی کارکنان مخابرات منطقه چهارمحال وبختیاری دیدار کرد واز نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت.

۳۰۰۰ شماره تلفن ثابت در چهارمحال و بختیاری از بستر فیبر نوری استفاده می‌کنند.
مدیرکل مخابرات چهارمحال و بختیاری ،هومان محمودی نیز در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری،گفت: ۳ هزار شماره در استان در حال استفاده از بستر فیبر نوری هستند و در حال حاضر ۲۷۰ هزار شماره تلفن ثابت در استان وجود دارد که از مجموع این تعداد ۵۵ هزار از اینترنت ADSL استفاده می‌کنند. محمودی افزود: تاکنون ۱۵۰ کیلومتر فیبر نوری در شهرکرد اجرا شده که معادل ۶۰ درصد کار، طراحی شده است.وی عنوان کرد: نقاطی مانند مالخلیفه، شلمزار، اردل به‌طور کامل به فیبر نوری مجهز شده‌اند و مابقی شهرها هم پیشرفت خوبی دارند.مدیرکل مخابرات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون ۱۱۰ سایت تلفن همراه در استان اضافه شده است و اضافه شدن تعدادی هم در دستور کار قرار دارد خاطر نشان کرد: ۵۰۰ اداره از چهارمحال و بختیاری روی بستر فیبر نوری است و تجهیز همه ادارات در دستور کار قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *