پرشور ترین و پررنگترین نمازجمعه های استان در ساری و بابل برگزار می شود

حرمت السادات نورانی -مازندران | سردار حمیدرضا رستمیان مسول ستاد نمازجمعه مرکز مازندران در نشست خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی ادامه داد: ۹۰۰ نماز جمعه در کشور و ۴۷ نمازجمعه در استان مازندران برگزار می شود.

مسوول ستاد نمازجمعه مرکز مازندران با بیان این که مصلی های نمازجمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی و بصیرتی شهر نامگذاری می شود ادامه داد: در این پایگاه سیاسی و عبادی حاکم شهر، در راستای انقلاب اسلامی سخنرانی می کند و کارهای مربوط به وظایف مسوولین و مشکلات مردم به عنوان حاکم و پدر شهر پیگیری می شود . رستمیان ادامه داد در دفاع مقدس شهرستان ساری ۱۲ شهید از ستاد نمازجمعه ساری داریم و همچنین ۲ امام جمعه فقید آیت الله نور اله طبرسی و آیت الله سید حسن تایبی که در کنار شهدا زحمات زیادی کشیدند. و امروز شاهد حضور پررنگ و پر شور نمازگزاران در مصلی ساری هستیم.مسوول ستاد نمازجمعه مرکز مازندران بیان داشت: مصلی فقط برگزاری نماز جمعه نیست موضوعات فرهنگی زیادی در طی هفته در این مکان انجام می شود و همچنین مراسمات مذهبی، جشن ها، مناسبات مختلف، حضور میزهای خدمت سلامت، مشاوره، کلاسهای تربیتی، آموزشی و موضوعات کشوری و حضور افراد برجسته در این مکان میزبان آنها هستیم.رستمیان با اشاره به این که این مصلی بستر ساز موضوعات فرهنگی در قالب قرارگاه فرهنگی شهر است ادامه داد: این قرار گاه نیاز به همفکری و همدلی و مشاوره و هم اندیشی خاص خودش را دارد باید این فضا ها را باز کنیم و بیشتر از این استفاده کنیم و شخصیت های فرهنگی، اجتماعی و علمی وارد کار شوند و اگر جزایر فرهنگی در شهر وجود دارد این جزایر در کنار هم قرار بگیرند و جبهه فرهنگی شکل بگیرد. مسوول ستاد نمازجمعه مرکز مازندران به برنامه های هفته نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نشست های ویژه و تخصصی بین اعضای ستاد و کمیته های تخصصی با امام جمعه های شهر هم اندیشی ها صورت می گیرد و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر حل شود تا مردم در مسیر انقلاب اسلامی قرار بگیرند. وی ادامه داد: دیدار با خانواده های معظم 12 شهید ستاد نماز جمعه و امام جمعه های فقید ساری ، گردهمایی و فراخوانی و حضور نوجوانان و جوانان که بخش اصلی نمازجمعه هستند .
رستمیان به تاکید به اینکه نگاه به این مکان بیاد نگاه مردمی باشد نه حکومتی و دولتی ادامه داد: برنامه یادواره شهدا با ۱۲ شهید ستاد نمازجمعه، و 2 امام جمعه فقید و حضور در گلزار شهدا، عطر افشانی و غبارروبی ، تجدید میثاق با شهدا اقامه نمازجمعه ، نمایشگاه داخلی ، اردوی فرهنگی بصیرتی خانوادگی از همکاران ستاد ۲۵۰ نفر فعالیت می کنند . وی ادامه داد: سالانه شاهد حضور ۵۰۰ هزار نفر نمازگزار در مصلی هستیم بخش اعظم نمازگزار جمعه هستند و بخشی هم به مناسبت های مختلف مانند برپایی نمایشگاه و برنامه های دیگر مردم در مصلی حضور پیدا می کنند.
مسوول ستاد نماز جمعه مرکز مازندران در پایان اذعان داشت: 50 هزار نفر از خادمین پای کار هستند تا برنامه های خاص در مصلی به نحو احسن اجرا شود که شامل دعای ندبه، محفل انس با قران، قاریان نوجوانان جوانان و قرّا برجسته استانی، سخنرانان علمی، مذهبی و مدیران دولتی و خطیب جمعه که براساس موضوعات مختلف سخنرانی می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *