۴۳ هزار واحد مسکن کارگری توسط تعاونی‌ها تحویل شد

سعیده محمد – ایده روز | معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران گفت: سال گذشته در راستای نهضت ملی مسکن، تعاونی‌ها ۴۳ هزار واحد مسکن کارگری تحویل شد.

علی مطیع جهانی در نشست خبری برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اظهار داشت: در دولت سیزدهم نهضت ملی مسکن کلید خورد که در همین زمینه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن کارگری در اختیار تعاونی ها قرار گرفت.
وی افزود: سال گذشته ۴۳ هزار مسکن توسط تعاونی ها به کارگران تحویل شد و در بعضی از استان ها شاهد آغاز ساخت مسکن یا پیشرفت فیزیکی آنها هستیم و این روند ساخت مسکن را ادامه می دهیم.
معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران تاکید کرد: تامین مسکن در نهضت ملی مسکن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، علت تاخیر در ساخت مسکن به خاطر عدم تحویل به موقع زمین به تعاونی ها بوده است که با همکاری وزارت راه در حال پیگیری و اختصاص زمین هستیم.
وی با اشاره به اینکه تعاونی های صنعت ساختمان مصالح ۳۰۰ هزار واحد مسکن را تامین کرده اند، گفت: در سطح کشور چهار هزار تعاونی مسکن وجود دارد که در بخش های مختلف کارمندی، کارگری، بازنشستگان، دولت و سایر موارد اقدام به ساخت مسکن می کنند.
مطیع جهانی بیان‌داشت: ۱۳ هزار پرونده حقوقی در حوزه تعاونی های مسکن تشکیل شده که بیشتر این پرونده ها به خاطر مسائل مالی یا اختلاف بین اعضا یا اعضا با هیات مدیره شرکت ها است، ضمن اینکه عدم تحویل به موقع مسکن به متقاضیان نیز از دیگر موارد پرونده های حقوقی است.
وی با بیان اینکه مشکل تعاونی ها در مسکن مهر حل شده است، گفت: ۲ میلیون واحد مسکن مهر توسط تعاونی ها ساخته شده است که اکنون مشکل این تعاونی های مسکن حل شده یا بعضی از آنها منحل شده است.

حضور ۶۸ شرکت خارجی در نمایشگاه
معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه امسال ۶۸ شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان حضور خواهند داشت، گفت: بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ساختمان با
حضور ۶٧٠ شرکت داخلی و خارجی از جمله شرکت‌هایی از آلمان، ایتالیا، چین، کره جنوبی و سنگاپور برگزار می‌شود.
وی گفت: در این دوره از نمایشگاه مصالح با کیفیت بالای ساختمانی و صادراتی و آخرین دستاوردهای دانش بنیانی در حوزه صنعت ساختمان به نمایش گذاشته می شود، ضمن اینکه سال گذشته نیز ۱۵۰ هزار نفر از بیست و سومین نمایشگاه بین الملل صنعت ساختمان بازدید کردند.
مطیع جهانی با بیان اینکه در حال حاضر ۴٠ درصد گردش مالی کشور در بخش ساختمان است، گفت: این صنعت از لحاظ اشتغال و بهره وری در سطح بالایی قرار دارد، همچنین مصالح ساختمانی در کنار تامین نیاز کشور، به دلیل رقابت پذیری قابلیت صادرات گسترده را نیز دارد که باید این عرصه تقویت شود.
وی خاطرنشان‌کرد: فعالان این صنعت با مسائلی از جمله مشکل تامین مالی، بی ثباتی ارز و قیمت ها در بخش ساختمان مواجه هستند که نیاز به توجه بیشتر دارند.
بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان از هشتم تا دوازدهم شهریورماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *