ضرورت تصویب اساسنامه سازمان فنی وحرفه ای و مجمع خیرین مهارت

حرمت السادات نورانی -مازندران | شهرداری ها با اقداماتی که گاها بالغ بر ۳۷۰ نوع فعالیت می شود در خط اول تحولات و توسعه اقتصادی کشور قرار دارند و همین امر لزوم حمایت بیشتر از سوی دولت نسبت به شهرداریها را می طلبد.

سید حسین درویشی در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته ملی مهارت بیان داشت: شما خبرنگاران پا به پای همکاران مراکز آموزشی در جهت بازتاب عملکرد ها، چالش ها همواره تکیه گاه و پشتیبان محکمی برای ما هستید و دغدغه های ما و جوانان جویای کار با قلم زیبایتان نگارش می کنید.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در مورد بازدید خبرنگاران از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۳ ساری اظهار کرد: این بازدیدها از مراکز و محافل آموزشی مستمر باشد تا فعالیت های همکاران ما را خوب بازتاب دهید و باعث آبادانی و اشتغال و امید آفرینی در بین جوانان باشید.
درویشی با اشاره به وظایف سنگین و مهم اداره کل فنی و حرفه ای بیان داشت : عملکرد دستگاه های دیگر فقط مربوط به همان دستگاه است در حالیکه اداره کل فنی و حرفه ای باید به همه جوامع در جهت توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان ثروت عظیم ملی ورود و مشارکت کند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به جامعه هدف 19 گانه اشاره کرد و افزود: 20 مرکز دولتی و 2856 آموزشگاه آزاد در سطح استان داریم.
درویشی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ تعهد مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای مازندران بالغ بر ۱۴میلیون و ۸۷۰ نفر ساعت بوده است، افزود: امسال در این بخش شاهد رشد ۱۵درصدی بوده‌ایم. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اظهار کرد: در دنیا 71 میلیون شغل در حال زوال است و 78 میلیون شغل جدید جایگزین آن خواهد شد. درویشی از واگذاری ۱۱۷ کارگاه بلااستفاده دولتی به خصوصی خبرداد و گفت: ۱۴۲ مرکز جوار کارگاهی نیازمند پای کار آمدن مدیران صنعتی است. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اعلام اینکه تشکیل هنرستان فنی و حرفه‌ای باوجود مرکز جوارکارگاهی کار اشتباهی است، یادآور شد: ۳۲ مرکز جوار دانشگاهی مشاور شغلی داریم اما رئیس دانشگاه‌ها پای کار نیامدند. درویشی خواستار تعامل بین دستگاهی با بخش خصوصی به‌ویژه فعالان حوزه صنعت شد و اظهار کرد: لازم است واحدهای صنعتی فعال با فنی و حرفه‌ای همکاری داشته باشند.
این مسئول بر ضرورت تصویب اساسنامه سازمان فنی حرفه ای و مجمع خیرین مهارت تاکید کرد و گفت : این دو مسئله و چالش باید رفع شود. وی به تشریح فعالیت‌های انجام شده فنی و حرفه‌ای مازندران در چهارماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت صدور مجوز موافقت نامه اصولی برای تاسیس مراکز جوار کارگاهی به تعداد ۲ واحد، ‌آموزش مشاغل خانگی برای ۹۰۸ نفر، ‌ تکمیل و تجهیز کارگاه‌های آموزشی به تعداد ۱۴ کارگاه، ‌آموزش فناوری‌های نوین منطبق با مشاغل نو به تعداد ۵۴۰ نفر دوره انجام شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، تعهد آموزشی امسال این نهاد در بخش دولتی را ۵ میلیون و ۸۲۳ هزار نفر دانست و بیان کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت آموزش های مهارتی به متقاضیان ارائه شد. مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد : در دولت سیزدهم قرار شد یک در هزار از مزد کارگران به حساب سازمان فنی حرفه ای واریز شود ، ۲ درصد از درآمد حاصل از کالا های قاچاق و یک در هزار سود خالص آموزشگاه های آزاد آموزش فنی و حرفه ای و نیم در هزار پروژه های عمرانی همه دستگاه های اجرایی … به این سازمان اختصاص یابد.
وی با تاکید بر اینکه ، تسهیلات ارزان قیمت نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار برای مهارت آموختگان دارد و باید به سازمان فنی حرفه ای اعتبار مستقل برای این بخش اختصاص یابد اظهار کرد: بیش از ۷۱ درصد از آمورش های فنی حرفه ای منجر به اشتغال، در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران رهگیری و رسد شده است که در بخش خدمات ۷۳ درصد ، کشاورزی ۶۸ و صنعت ۷۰ درصد بوده است که میانگین این رهگیری ۷۱.۵ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *