اجرای بیش از 657عنوان برنامه و پروژه در رزمایش جهادگران فاطمی 4 استان یزد

الهه بهمن آبادی – یزد | فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری برنامه های رزمایش جهادگران فاطمی 4 در قالب دو قرارگاه اقتصاد مقا ومتی و قرار گاه سازندگی و محرومیت زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه گفت : بیش از 657عنوان برنامه و پروژه در این رزمایش با اعزام و حضور بیش از 465گروه جهادی که شامل 250گروه جهادی تخصصی در اقشار مختلف مردمی است اجرا خواهد شد

سردار حسین زارع کمالی افزود : این رزمایش از 9 لغایت 19 مرداد ماه در استان در حال برگزاری می باشد. وی همچنین از برگزاری 135کلاس آموزشی و مهارت افزایی در عرصه های صنایع دستی ،مشاغل خانگی و … توسط گروههای جهادی تخصصی خبر داد.
فرمانده سپاه الغدیر استان افتتاح 69نیروگاه خورشیدی 5کیلو واتی در سراسر استان ،تهیه و توزیع بیش از 8000 بسته معیشتی توسط خیرین و گروههای جهادی ، تهیه و اهدای 30 سری جهیزیه جهت زوج های کم برخوردار ،افتتاح بزرگترین مجتمع پرورش بلدرچین در جاده دربید ، افتتاح 37 کارگاه اشتغال زایی ،افتتاح 10صندوق قرض الحسنه را از جمله مهمترین برنامه های قرارگاه اقتصاد مقاومتی در رزمایش جهاد گران فاطمی 4عنوان کرد . سردار زارع کمالی همچنین به برنامه های قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی اشاره و افتتاح آسفالت راه روستایی به مساحت 15 کیلومتر در شهرستانهای ابرکوه ،بهاباد و خویدک ، افتتاح مخزن 500 متر مکعبی ملاباشی و خط انتقال ولایت 2و ولایت 3 در روستاهای محمد آباد دهنو و سید میرزا و طوبی ، افتتاح دوواحد مسکونی مددجویان ،اعزام گروههای جهادی تخصصی پزشکی به مناطق محروم وکم برخوردار در سراسر استان جهت ویزیت رایگان ، بهره برداری از 5استخر ذخیره آب را از مهمترین برنامه های این قرار گاه برشمرد .
سردار زارع کمالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام مراکز آموزشی پایوران وظیفه به موضوع مهارت‌آموزی، اظهار کرد: برهمین اساس نیز هر سربازی که وارد مجموعه‌ها و مراکز آموزشی می‌شود، در دو بعد مهارت‌های تخصصی و مهارتهای عمومی موظف به مهارت آموزی هستند.
وی افزود: این موضوع از سال جاری برای تمام پایوران وظیفه الزام‌آور شده و هیچ کارت پایان خدمتی مگر در صورت سپری کردن این دوره‌های مهارت‌آموزی، صادر نخواهد شد.فرمانده سپاه الغدیر استان گفت : پایور وظیفه‌ها موظف به فراگرفتن مهارت‌های عمومی در پنج محور اعم از مهارت زندگی، سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، مباحث حقوقی و سواد مالی و امداد و نجات و یکی از مهارت‌های تخصصی که در قریب به ۲۰ رشته برگزار می‌شود، بنا بر اعلام علاقه خود قبل از ورود به خدمت سربازی هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این دوره‌های مهارت‌آموزی بتواند زمینه و امکان کارآفرینی و اشتغالزایی سربازان پس از گذراندن دوره خدمت وظیفه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *