۸۴ درصد مردم استان گیلان از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند

مرجان عباس زاده – گیلان | مدیرکل بیمه سلامت گیلان در نشست با رسانه های گروهی استان به مناسبت روزخبرنگار اظهار کرد:با توجه به افزایش هزینه های درمانی ، راه حل اساسی ، بیمه پایه است و دولت نیز به دنبال فراهم کردن بیمه پایه برای آحاد مردم است.

وی افزود:توسعه پوشش فراگیر بیمه ، حفاظت مالی از بیمه شدگان ، افزایش خدمات و افزایش عمق خدمات از ماموریت های بیمه سلامت است . مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطرنشان کرد:از جمعیت ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفری استان گیلان ، یک میلیون و ۳۰۹ هزار نفر معادل ۵۲ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر ۸۴ درصد مردم استان از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند و حق بیمه ای پرداخت نمی کنند. وی در تشریح اقدامات سازمان بیمه سلامت در پوشش بیمه فراگیر و همگانی خاطرنشان کرد:ساکنان روستا و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ، دهک های یک تا پنج در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت ، بیماران خاص ، نادر و صعب العلاج ، محلات کم برخوردار ، افراد مجهول الهویه ، زندانیان در بند و … از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند و برای دهک های ۶ تا ۹ نیز تخفیفات ۵۰ الی ۸۰ درصدی برای پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده است.
دکتر عاطف راد یادآورشد:افرادی هم وضعیت دهکشان مشخص نشده تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات رایگان آن بهره مند می شوند. وی در خصوص دسترسی افراد تحت پوشش بیمه سلامت به خدمات گفت:بیمه سلامت در استان گیلان با ۲۱۳۵ موسسه طرف قرارداد است و به افراد تحت پوشش خدمات ارائه می دهد . دکتر عاطف راد با بیان اینکه طی سال گذشته بیمه شدگان بیش از ۴ میلیون بار به موسسات طرف قرار مراجعه کردند ، اذعان کرد: طی سال گذشته در استان گیلان، ۸۴ درصد جمعیت استان رایگان بیمه شدند و ۲هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان به موسسات طرف قرار داد پرداخت شده است. وی در خصوص اقدامات اداره کل بیمه سلامت گیلان در راستای حفاظت مالی از بیمه شدگان تصریح کرد:پرداخت ۹۰ درصد هزینه بستری طبق تعرفه به موسسه طرف قرارداد ، پرداخت ۱۰۰ درصدی هزینه بستری بیماران خاص از قبیل تالاسمی، هموفیلی ، دیالیز ، پیوند کلیه ، بیماران MS ، بیماران بدخیم و سرطان ها ، بیماری های متابولیک و … ، بستری رایگان برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ، پرداخت هزینه های بستری بیمه شدگان دهک های اول تا سوم درشهرها و ..‌. از اقدامات این اداره کل در راستای حفاظت مالی از بیمه شدگان است. دکتر عاطف راد با بیان اینکه تمام هزینه های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان دولتی اعم از هزینه بستری ، آزمایش و تصویربرداری ۱۰۰ درصد رایگان است ، خاطرنشان کرد: در گیلان ۱۷۰ هزار کودک می توانند از این خدمات استفاده کنند.
وی ؛ رایگان بودن فرانشیز زایمان های طبیعی در بیمارستان های دولتی، پرداخت ۸۵ درصد فرانشیز افراد تحت پوشس کمیته امداد و بهزیستی ، پرداخت هزینه خدمات تشخیصی درمانی زوجین نابارور (۹۰ درصد تعرفه دولتی) در بخش دولتی و (۹۰ درصد تعرفه عمومی در غیردولتی) در بخش خصوصی و … را از دیگر اقدامات اداره کل بیمه سلامت عنوان کرد. دکتر عاطف راد با اشاره به افزایش خدمات و عمق خدمات در ابن اداره کل یاداور شد:تعداد بیماری های خاص از ۵ بیماری به ۱۰۷ بیماری افزایش یافته است و در استان گیلان هم اکنون تعداد بیماران بهره مند این خدمات ۵۱ هزار نفر می باشد. وی ؛ پرداخت ۱۰۰ درصد هزینه دیالیز و عمل پیوند کلیه ، پرداخت ۱۰۰ درصد آمپول بیماران تالاسمی ، استفاده ۲۸۳۰ زوج نابارور از خدمات بیمه سلامت ، افزایش خدمات توانبخشی برای افراد توانخواه و تحت پوشش بهزیستی و … را از دیگر خدمات بیمه سلامت در استان عنوان کرد.
وی از اجرای صددرصدی طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان خبر داد و گفت:اجرای این طرح موجبات ارائه خدمات بیشتر به جامعه هدف را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *