افتتاح مدرسه سه کلاسه استثنایی شهر خنداب استان مرکزی با حمایت مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

آرش عبدی – مرکزی | مدرسه سه کلاسه ویژه استثنایی (مهر ایران یک) با حضور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، استاندار مرکزی و جمعی از مدیران کشوری بانک ومسئولین استانی و شهرستانی در شهر خنداب افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری قرض‌الحسنه؛ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این آیین گفت: آینده ایران اسلامی به برکت تلاش شما دانش‌آموزان محقق می‌شود و اگر بخواهیم کشور رشد و توسعه پیدا کند راهکار آن استفاده از ظرفیت علمی و آموزشی است. سیدسعید شمسی‌نژاد افزود: اگر شما نقصی در بدن دارید؛ در مقابل، اراده محکمی دارید و این اراده به شما کمک می‌کند به جایگاه‌های بزرگ دست پیدا کنید. وی بیان کرد: اراده دانش‌آموزان در سنگر علم و دانش می‌تواند ایران اسلامی را به جایگاه برتر و عالی در حوزه علم و دانش برساند و موفقیت و آینده ایران به برکت تلاش شما حاصل می‌شود. مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به قداست کلمه قرض الحسنه در کتب دینی و قرآن کریم گفت : در حال حاضر و در کل کشور بیش از ۱۸ ونیم میلیون نفر بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به عنوان بانک عامل در مراودات مالی خود برگزیده اند. وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران صرفا در راستای تامین مالی فعالیت نمیکند بلکه در راستای اجرای برنامه ها و وظایف مسولیت اجتماعی، پرداخت هزینه در جهت تهیه اقلام جهیزیه، مشارکت مالی در ساخت مدارس و پرداخت هزینه های دارویی بالاخص ویژه معلولین نیز فعالیت و اقدامات خوبی انجام داده است. فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی نیز در آئین افتتاح این مدرسه با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان یک بانک مردمی در شبکه بانکی کشور در حال فعالیت است گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به وظایف خود هم در حوزه قرض الحسنه که امروزه یکی از دغدغه های جدی در حوزه بانکداری است و هم در حوزه مسولیت های اجتماعی بخوبی عمل کرده است. استاندار مرکزی در ادامه با اشاره به اقدامات مطلوبی که در حوزه مدرسه سازی در شهرستان خنداب صورت گرفته تشریح کرد: با تلاش ها و هم افزایی هایی که بین مجموعه های مختلف از جمله مردم، خیرین و ادارات و دستگاه های مرتبط صورت گرفته، مدرسه استثنایی مهر ایران یک ساخته شد که قطعاً این هم افزایی موجبات تسریع مسیر پیشرفت را فراهم خواهد ساخت.
وی در پایان افزود: دانش آموزان استثنایی دارای استعدادهای بسیار درخشانی هستند که قطعا حمایت از آنان و تامین خدمات مرتبط با حوزه آموزش آنها در کنار رعایت تحقق عدالت آموزشی، موجبات رشد آنها را فراهم خواهد کرد.در بخش دیگری از این مراسم نیز رضا وهام مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت 2 مدرسه در شهرستان خنداب در اسفند ماه سال 1402 گفت: با حمایت های مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مقرر شد بانک از محل اقدامات مرتبط با حوزه مسئولیت های اجتماعی خود، از طریق حمایت مالی، نسبت به ساخت 2 مدرسه در شهرستان خنداب اقدام نماید. وی با اشاره به اینکه مدرسه سه کلاسه استثنایی مهر ایران یک به عنوان یکی از این 2پروژه در کمتر از 4 ماه ساخته و آماده بهره برداری گردید گفت: این مدرسه سه‌کلاسه ۱۳۶ متر مربع زیربنا دارد و با حمایت مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان مرکزی ساخته و آماده ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان است. وی با اشاره به اینکه فراهم نمودن فرصتهای برابر آموزشی برای کودکان از سوی تمامی دستگاه های متولی امر، یک هدف مهم و حیاتی است افزود: در راستای تحقق این مهم و با حمایت مالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و تفاهم‌نامه صورت گرفته، مدرسه سه کلاسه استثنایی مهر ایران یک به بهره برداری رسید و در ادامه نیز یک مدرسه ۲ کلاسه در مقطع ابتدایی در روستای کمرآب در شهر خنداب توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران احداث خواهد شد. گفتنی است در این آئین مومیوند رئیس اداره کل تحول و توسعه کسب و کار بانک، موسوی رئیس اداره کل بازرسی بانک، جعفری رئیس اداره کل روابط عمومی و ارتباطات بین الملل بانک، جواد لنجابی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان مرکزی، احدی فرماندار خنداب و جمعی دیگر از مدیران و خیرین نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *