معاون عمران شهری شهرداری اصفهان خبر داد:

احداث ۳۶ تقاطع و پل در کلان‌پروژه رینگ چهارم

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از احداث ۳۶ تقاطع و پل در کلان‌پروژه رینگ چهارم خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، اصغرکشاورزراد با اشاره به پروژه‌های شاخص مدیریت شهری در این دوره عنوان کرد: رینگ چهارم با ۷۸ کیلومتر طول و ۷۵ متر عرض از پروژه‌های کلان و شاخص شهر به شمار می‌رود که در کلانشهرهای کشور بی‌سابقه است و در آن ۳۶ تقاطع و پل احداث شده و ۴۸ کیلومتر از آن در محدوده‌ و حریم شهر اصفهان و مابقی آن در سایر شهرهای اطراف اصفهان قرار گرفته است.

او افزود: پروژه شهدای ورزشکار با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار و تقاطع دکتر آشتیانی با ۱۲۰میلیارد تومان اعتبار از پروژه‌های شاخص شهر است که در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

به گفته کشاورز راد، کاهش آلودگی هوا، روان‌سازی ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون‌شهری از مزایای احداث این پروژه است.

آزادسازی کیلومتر صفر تا ۴ رینگ‌چهارم با ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان همچنین از آزادسازی کیلومتر صفر تا ۴ رینگ‌چهارم با ۵۰۰ میلیاردتومان اعتبار خبر داد.

کشاورزراد با بیان اینکه در محدوده کیلومتر صفر تا ۴ رینگ چهارم در منطقه ۱۵ بیشترین تعداد منازل و مغازه‌ وجود دارد و آزادسازی آن کار بسیار دشواری است، اظهار کرد: با همت مدیریت منطقه ۱۵ و معاونت مالی اقتصادی شهرداری روند آزادسازی این محدوده درحال انجام است و کسب رضایت مردم از مهم‌ترین تاکیدات شهردار اصفهان در این راستا بوده است.

او خاطرنشان کرد: برای آزادسازی کیلومتر صفر تا ۴ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و برای اجرای پروژه در آن هزار میلیارد تومان هزینه شده و این بخش طی ۲ماه آینده تکمیل می‌شود.

او با اشاره به بودجه عمرانی شهرداری اصفهان نیز توضیح داد: بودجه شهرداری اصفهان در سال جاری به‌جز سازمان‌ها بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۷۰ درصد از آن به پروژه‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته و افزون بر آن اجرای حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از آن نیز برعهده سازمان عمران قرار دارد.

او با اعلام اینکه در ۸ ماهه نخست امسال ۲۲۰ پروژه عمرانی با ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، افزود: در مدت زمان مشابه در سال ۹۹ بالغ بر ۱۴۴ پروژه، در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱۴ پروژه و در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱۱ پروژه به انعقاد قرارداد منجر شده است.

اجرای ۲۱۰ هزار تن آسفالت در شهر طی ۸ماهه نخست امسال

کشاورزراد در ادامه با بیان اینکه برآورد هزینه اجرای آسفالت در کل شهر اصفهان بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان و هزینه‌ای هنگفت است، گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۰ هزار تن و در ۸ ماهه اول امسال ۲۱۰ هزار تن آسفالت در شهر اجرا شده است.

او تاکید کرد: استفاده از روش‌های نوین برای تولید آسفالت در مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار این دوره مدیریت شهری بوده و تلاش شده تا آسفالت با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب تولید شود.

احداث ۸ دهانه پل در محدوده کیلومتر صفر تا ۴ رینگ چهارم

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در این نشست گفت: سازمان عمران به‌عنوان یک پیمانکار، پروژه‌هایی مانند تعریض بزرگراه خرازی و رمپ پل امام خمینی را در دستور کار دارد که سال‌ها به‌دلیل حساسیت و دشواری بر زمین مانده بود.

امیرعباس رحمتی افزود: ابرپروژه رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر صفر تا ۴ حدود ۱۵۰۰ متر زیرگذر دارد که با پل‌هایی، کندروها را به‌هم‌متصل می‌کند. چون اگر قرار بود دو بزرگراه با عرض ۲۰ متر احداث شود، مشکلاتی در این محدوده ایجاد می‌شد.

او خاطرنشان کرد: احداث ۸ دهانه پل با ۱۱ کیلومتر حفاری در محدوده کیلومتر صفر تا ۴ از اقدامات مهمی است که در این پروژه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *